Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kan någon skänka mig $14,000,000,000,000? /Obama.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-06, 17:34 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos Visa inlägg
Synd att du tycker det. Jag är en stark motståndare till diktatur och jag tycker att det är bättre med handlingskraft än att bara se på.
Varför går de då inte in i Burma / Myanmar, Nordkorea, Elfenbenskusten eller Kina? Det har inte direkt varit en slump vilka länder som valts ut. Jag klandrar inte alls USA som nation för detta som en del vänstersympatisörer tenderar att göra utan det är individer som står bakom dessa beslut - mycket farliga individer.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos Visa inlägg
Man måste titta på resultatet, vad ledde Operation Iraqi Freedom till? Jo, att en massmördare och en tyrann till diktator avsattes och att Irak har fått en demokratisk framtid. Jag håller med dig om att många av tillvägagångssätten var fel i operationen, tyvärr var dock många av dessa tillvägagångssätt nödvändiga för att fånga Sadam. Allt för många civila har förlorat livet i Irak, det är beklagligt, men jag är helt övertygad om att framtiden ser ljus ut.

Liksom den Europeiska friheten är också Iraks frihet tack vare USA, amerikanska soldater och handlingskraftiga ledare.
Du har en ganska naiv och märklig inställning måste jag säga. Du tycker alltså att det är okej att bryta mot internationell rätt och strunta i majoriteten av jordens stater bara det ger önskat resultat? Önskat för vem eller vilka? Man bör sträva efter en värld där alla har lika mycket att säga till om och där människor, stater och regioner samarbetar. Då kan inte någon eller några ställa sig utanför eller över andra. Det leder enbart till ökade motsättningar och spridning av en "vi mot dom"-attityd som garanterat skördar ännu fler dödsoffer.

Det är ganska lätt att vända på ditt resonemang. Tack vare USA och amerikanska soldater så har talibanerna fått vapen och militär träning och en massmördare satts som ledare i Irak Bägge resonemangen är precis lika korrekta.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-06 klockan 21:38
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017