FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej och ett Gott nytt år på er!
Jag har en liten fundering som rör användarvillkor. Jag har något som kan liknas med en bloggtjänst, där medlemmarna använder min tjänst för att publicera material på sidor som jag förser dem med. Man kan ju tycka att det är deras ansvar vad som finns på deras sidor, men i slutändan så är det ju trots allt jag som äger tjänsten och därför så har jag nu bestämt mig för att skriva ett användaravtal. Min fråga till er är därför: Vad bör finnas med i ett användaravtal som rör en tjänst som min? Som jag skrev så har användarna möjlighet att publicera material via min tjänst och det är ju någonting man kan ta med i bedömningen. Jag har tänkt på simpla punkter som: * När ett material publiceras så tar jag inget ansvar för det, jag tar dock bort det om något olagligt hittas * När en medlem skriver någonting så delas samtliga rättigheter med mig/min tjänst. (Denna punkt kan säkert förbättras, men jag vill skydda mig mot att bli stämd etc. för att en medlem anklagar min tjänst för att använda deras material när dom väl har publicerat det på min tjänst). * Jag har rätt att ta bort en medlem och dennes material utan förvarning eller en förklaring Fler punkter jag bör lägga till? Något jag bör förbättra? Tacksam för hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
|
|