FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena!
Jag skulle åkt hem från London igår men pga. snöovädret så är jag och tjejen fast till i morgon (om nu flyget går då...). Vi blev ju tvungna att boka två nya nätter på hotell plus att vi missat tåget Sthlm-GBG som var bokat. Flygbolagen hävdar väl Force Majeure antar jag så jag undrar lite vad jag kan förvänta mig i ev. ersättning. Som jag förstår det kan flygbolagen aldrig slippa undan att pynta hotell+mat. Detta gäller oavsett anledning till varför det är inställt ( http://www.konsumentverket.se/Nyhete...installt-flyg/ ). Skillnaden vid ex. Force Majeure är att man inte får ytterligare ekonomisk ersättning utöver hotell och mat. Har jag förstått rätt? Kan vi få resan Sthlm-GBG betald av flygbolaget också? Vi missade ju som sagt tåget så vi måste ju köpa en ny resa med flyg/tåg/buss för att ta oss hem. Resan är betald med VISA från Swedbank. Har inte de någon reseförsäkring man ev. kan få ut något på? Flygbolaget är Norwegian och hotell bokades separat. Någon med erfarenheter av detta? ![]() //Linus |
||
![]() |
![]() |
|
|