Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Rättigheter vid inställt flyg

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-03, 10:47 #1
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Standard Rättigheter vid inställt flyg

Tjena!

Jag skulle åkt hem från London igår men pga. snöovädret så är jag och tjejen fast till i morgon (om nu flyget går då...). Vi blev ju tvungna att boka två nya nätter på hotell plus att vi missat tåget Sthlm-GBG som var bokat. Flygbolagen hävdar väl Force Majeure antar jag så jag undrar lite vad jag kan förvänta mig i ev. ersättning.

Som jag förstår det kan flygbolagen aldrig slippa undan att pynta hotell+mat. Detta gäller oavsett anledning till varför det är inställt
( http://www.konsumentverket.se/Nyhete...installt-flyg/ ).

Skillnaden vid ex. Force Majeure är att man inte får ytterligare ekonomisk ersättning utöver hotell och mat.

Har jag förstått rätt?


Kan vi få resan Sthlm-GBG betald av flygbolaget också? Vi missade ju som sagt tåget så vi måste ju köpa en ny resa med flyg/tåg/buss för att ta oss hem.


Resan är betald med VISA från Swedbank. Har inte de någon reseförsäkring man ev. kan få ut något på?


Flygbolaget är Norwegian och hotell bokades separat.

Någon med erfarenheter av detta?

//Linus
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017