FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har lite frågor om vad som är bra och mindre bra att göra när man skriver text om olika sökord. 1. Säg att jag ska optimera en webshop för ordet "schampo". Det finns en kategori i webshoppen som heter schampo, i samma kategori kommer det finnas länkar till underkategorier som berör schampo, exempelvis schampo för tunt hår. Då känns det självklara valet att optimera schampo-kategorin för schampo. Min första frågeställning är: Ska jag skriva en artikel i den kategorin på 450-500 ord där ca 7% av texten innehåller ordet "schampo" eller kan jag skriva en separat sida med unik titel som är optimerad för ordet "schampo" och från denna sida länka till kategorin schampo? 2. Kan man optimera flera sidor för samma sökord? De kommer givetvis ha unika titlar men ändå innehålla ordet "schampo". Tanken är att även om det finns en artikel som är optimerad för ordet schampo så ska även schampokategorin i webshoppen vara optimerad för schampo, fast där kanske det bara kommer vara ca 50 ord. 3. Jag hade tänkt att senare skapa fler artiklar om just detta ord, dess historia osv, från alla artiklar kommer jag länka till en och samma kategori. Dvs schampokategorin, är detta positivt eller gör det ingen skillnad om jag länkar? 4. Ska jag även länka från schampokategorin till alla de olika artiklarna? När jag själv läser igenom det jag skrivit verkar det kanske lite rörigt, men hoppas att jag kan få några svar. ![]() Mvh Robert |
||
![]() |
![]() |
|
|