Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Brådskande ärenden hos webbhotell (beniro)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-25, 06:28 #11
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av ol.micke Visa inlägg
Då man är rätt beroende på att allt fungerar på ett webbhotell dygnet runt så året runt så känns det ändå som de behöver någon som bevakar även på söndag eftermiddag och då kan man ju lika bra svara på support frågor?
Visst brukar det finnas någon med jourberedskap. Det vet jag att även Binero har. Men att svara på alla frågor som kommer in utanför kontorstid tar ofta all vaken tid i anspråk. Det går mycket fortare att läsa ett e-brev än vad det gör att läsa det, öppna affärssystemet, laga för just den kunden och formulera ett trevligt och förståeligt svar. Därför brukar jouren (generellt, kanske inte just på Binero) läsa e-posten och bara lösa ärendet om någon tjänst faktiskt är trasig (oftast bara om det är webbhotellets eget fel). Jag tvivlar till exempel på att någon hjälper till med mod_rewrite-regler på en söndagkväll.

Men i ditt fall låter det ju faktiskt som något allvarligt. Ett trasigt filsystem kan få förödande effekter om det får finnas kvar i drift så ett sådant ärende bör en tekniker laga på direkten.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017