Citat:
Ursprungligen postat av ol.micke
Då man är rätt beroende på att allt fungerar på ett webbhotell dygnet runt så året runt så känns det ändå som de behöver någon som bevakar även på söndag eftermiddag och då kan man ju lika bra svara på support frågor?
|
Visst brukar det finnas någon med jourberedskap. Det vet jag att även Binero har. Men att svara på alla frågor som kommer in utanför kontorstid tar ofta all vaken tid i anspråk. Det går mycket fortare att läsa ett e-brev än vad det gör att läsa det, öppna affärssystemet, laga för just den kunden och formulera ett trevligt och förståeligt svar. Därför brukar jouren (generellt, kanske inte just på Binero) läsa e-posten och bara lösa ärendet om någon tjänst faktiskt är trasig (oftast bara om det är webbhotellets eget fel). Jag tvivlar till exempel på att någon hjälper till med mod_rewrite-regler på en söndagkväll.
Men i ditt fall låter det ju faktiskt som något allvarligt. Ett trasigt filsystem kan få förödande effekter om det får finnas kvar i drift så ett sådant ärende bör en tekniker laga på direkten.