FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men som svar på varför ingen kan prata om invandrar politiken.. Ja det är ganska enkelt. Att integrationen inte funkat ligger till stor del på oss "svensson" till skuld. Och vilken politiker vågar gå ut och säga "ni gör fel.. ni som ska rösta på oss". Och om dom formulerar om svaret så kan de endast säga att det är invandrarnas fel.. Båda sidor har självklart gjort fel.. Men kolla på zigenarnas extremt långa historia. De flesta tror att alla zigenare är tjuvar.. Vad de glömmer är att zigenare har varit utfrysta på många vis (orkar inte dra en historia lektion nu..) Och om människor inte kan skapa sitt levebröd på hederligt vis.. Då kräver våra djuriska instikter att vi tar det vi vill ha/behöver. Men jag tror invandrar politiska frågor är svåra just för man vågar inte skylla på allmänheten för folk tål inte att höra att dom gör fel.. Och om man målar fan på väggen så gör man ju inte saken bättre.. Fler och bättre svenska utbildningar.. Vet ens alla om att de kan läsa SFI? Jag vet att jag informerat 2 vänner i 2 olika familjer om detta. Mer kommunikation=bättre integrering.. |
||
![]() |
![]() |
|
|