Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Relationen domännamn och innehåll

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-01, 23:18 #13
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tnek Visa inlägg
Bounce rate/avvisningsfrekvens behöver väl egentligen inte alltid vara negativt när det gäller alla typer av sajter.

Handlar det om e-handel är det ju helt klart negativt att besökare försvinner, men säg att du har en affiliate-sida och en besökare kommer in på din sida och klickar sig vidare via reklamen eller om du har en blogg och besökaren kommer direkt till ett blogginlägg, hittar svaret på det han sökte efter och därefter tar sig vidare till någon extern sida.

Vid båda dessa exempel räknas besökaren i statistiken som bounce rate men båda gångerna hittar besökaren det den letar efter på sidan..
Sant att även dem räknas som avvisningar i statistiken, men Google har så vitt jag vet inte koll på om besökaren går till en annons. Den avvisningsfrekvens jag pratar om här är de som studsar tillbaka till Google. Dessa användare kan Google garanterat mäta samt tolka som att sökresultatet måste korrigeras.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017