|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Är alla spammare lallande idioter?
Jag får mängder med spam. På vissa e-postadresser har jag avsiktligen ställt in en ganska hög tolerans för att inte riskera att missa några riktiga mail från kunder.
Spam i sig kan vara ganska irriterande. Men det som irriterar mig mest är hur dåliga mailen är. Jag har alltid stört mig på inkompetens och slarv. Och spam är en orgie i just inkompetens och slarv. Språket är fruktansvärt dåligt, budskapen är nästintill obegripliga och samma mail dyker upp 100 gånger om.
Jag fattar helt enkelt inte det här... Om någon nu vill få mig att tro att det ligger en flygbiljett i mailet som jag precis har fått, varför kopierar de då inte bara texten från ett riktigt flygbolag och deras bokningstjänst? Varför besvärar sig spammaren med att skriva en egen text med en förståndshandikappad femårings språkbruk? Är alla spammare lallande idioter, eller finns det någon poäng med detta? Har den ryska versionen av Windows inte stöd för copy-paste, eller vad är det frågan om?
Jag skulle vara hemskt tacksam om någon kan ge mig en förklaring. Jag skulle störa mig mindre på spam om jag inte tyckte allt alltihop verkar så dumt.
|