FAQ |
Kalender |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vet jag inte så mycket om andra - jag kan bara svara för mig själv här.
Efter att ha jobbat med SEO under 5 års tid nu så har man samlat en hel del erfarenheter. Visst kan man lära sig grunderna på några kvällar men jag skulle kunna lista några exempel på saker som är de lite mer svåra inom on-page (jag erbjuder inte off-page) som kräver erfarenhet: - När man gör en sökordsanalys att ge rätt rekommendation på sökord att satsa på baserat på vad det skulle ge och möjligheterna att nå hög placering för just den sajten och företaget bakom sajten. - Långsiktig strategi för större sajter, vilket innehåll de ska satsa på osv. - Bedöma om det är värt att byta domännamn/URL-struktur eller inte baserat på avvägning av negativa och positiva fördelar. - Lösning av allt dubbelt innehåll för sajten med hjälp av tekniker som avancerade 301-regler, rel canonical, robots.txt, meta noindex osv. - Lägga fram lösningar till innehåll som är svårt att indexera - till ex AJAX. - URL-omskrivning med mod_rewrite är även knepigt ibland. - Rekommendationer för att öka indexeringen av undersidorna och få de att ranka högre. Jag har haft ett flertal kunder med tiotusentals undersidor med unikt content som behöver ranka högre. Sådant kräver att man tänker till lite rörande den interna navigeringen. - Rekommendationer hur man får sajten snabbare. |
|||
![]() |
![]() |
|
|