Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Säljes: evenemang-sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-30, 16:51 #1
duns avatar
dun dun är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
dun dun är inte uppkopplad
Nykomling
duns avatar

Reg.datum: Jan 2007
Lightbulb Säljes: evenemang-sida

Jag säljer sidan eventr då jag har tappat tid för underhållning av sidan då jag har börjat på högskola. Sidan är tänkt att vara en uppstickare som ska vara en portal för de som är intresserade av festivaler, konserter, sport och liknande evenemang. Sidan har på grund av inaktivitet därav gått ner i besökarantal från ~3000 till runt 1100 besökare per månad, unika.

Jag vill samtidigt upplysa att jag har tillbehör som inte har börjat gå igång än som skulle ge mer pengar till den som har pengar att lägga på innehåll och marknadsföring.

Jag har till exempel börjat med en facebook app för att visa och förmedla vänner och bekanta om personen ska på evenemang eller inte. Detta är som sagt bara påbörjat. Jag har också lite hemma-hack scripts som lägger in evenemang och platser automatiskt från xml-filer från ticketmaster som jag får via affiliate sida.

Det är just nu ungefär 2 inkomstkällor på projektet, och det kan bli fler när facebook applikationen drar igång. Dessa är det för tillfället:
reklam
Affiliate - köpbiljett länk går till ticketmaster i usa på vissa evenemang.

Självklart ska jag vara tydlig med de nackdelar jag har sett och märkt. Sidan behöver aktiviteter så fler besökare lägga in evenemang själv och skriver till varandra för att ge mer sidvisningar och inkomst.

vad ingår i köpet:
Domänerna: eventr.se, eventr.co.uk, eventr.org.uk
Webbplatsens design, kod och databas.
Teknik: php och mySQL

Statistik:
Frågor i google (enligt webmaster tools): 1088 per dag
Visningar på google per dag: 40 500 per dag
Klickfrekvens (enligt webmaster tools): 880
Indexerade webbplatser: 5776
Besökare: 1159 per månad
Sidvisningar: 1978 per månad
Avvisningsfrekvens: 79,5%
Twitterkonton: EvenemangiSthlm, EvenemangiGoteb, EvenemangiMalm

budstart är 10000 och slutar om 10 dagar (10 maj 2010)
Jag säljer som privatperson och köparen står för eventuella överlåtelsekostnader.
Jag överlåter mig att kunna tacka nej om jag anser att budet inte är värd eventr.
Jag kommer ha kvar eventr om jag inte anser att jag får rätt bud.

Det är bara att ställa frågor och annat i tråden eller via PM.

Senast redigerad av dun den 2010-05-02 klockan 16:13 Anledning: skrev att eventr fanns som twitter konto, detta är felaktigt.
dun är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
evenemang, portal

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017