![]() |
Säljes: evenemang-sida
Jag säljer sidan eventr då jag har tappat tid för underhållning av sidan då jag har börjat på högskola. Sidan är tänkt att vara en uppstickare som ska vara en portal för de som är intresserade av festivaler, konserter, sport och liknande evenemang. Sidan har på grund av inaktivitet därav gått ner i besökarantal från ~3000 till runt 1100 besökare per månad, unika.
Jag vill samtidigt upplysa att jag har tillbehör som inte har börjat gå igång än som skulle ge mer pengar till den som har pengar att lägga på innehåll och marknadsföring. Jag har till exempel börjat med en facebook app för att visa och förmedla vänner och bekanta om personen ska på evenemang eller inte. Detta är som sagt bara påbörjat. Jag har också lite hemma-hack scripts som lägger in evenemang och platser automatiskt från xml-filer från ticketmaster som jag får via affiliate sida. Det är just nu ungefär 2 inkomstkällor på projektet, och det kan bli fler när facebook applikationen drar igång. Dessa är det för tillfället: reklam Affiliate - köpbiljett länk går till ticketmaster i usa på vissa evenemang. Självklart ska jag vara tydlig med de nackdelar jag har sett och märkt. Sidan behöver aktiviteter så fler besökare lägga in evenemang själv och skriver till varandra för att ge mer sidvisningar och inkomst. vad ingår i köpet: Domänerna: eventr.se, eventr.co.uk, eventr.org.uk Webbplatsens design, kod och databas. Teknik: php och mySQL Statistik: Frågor i google (enligt webmaster tools): 1088 per dag Visningar på google per dag: 40 500 per dag Klickfrekvens (enligt webmaster tools): 880 Indexerade webbplatser: 5776 Besökare: 1159 per månad Sidvisningar: 1978 per månad Avvisningsfrekvens: 79,5% Twitterkonton: EvenemangiSthlm, EvenemangiGoteb, EvenemangiMalm budstart är 10000 och slutar om 10 dagar (10 maj 2010) Jag säljer som privatperson och köparen står för eventuella överlåtelsekostnader. Jag överlåter mig att kunna tacka nej om jag anser att budet inte är värd eventr. Jag kommer ha kvar eventr om jag inte anser att jag får rätt bud. Det är bara att ställa frågor och annat i tråden eller via PM. |
Vad har sajten för inkomster?
|
Sidan har haft ungefär 100-150 sek i månaden när jag var aktiv på den. Nu får jag in ungefär 10-50 sek per månad.
|
Prisnivån är alldeles för hög för mig, men jag vill ändå komma med ett påpekande.
Din nedlagda tid är för en köpare helt irrelevant, det som avgör din sidas värde är dess framtida intjäningspotential, eller möjligtvis strategiska värde. Du skriver att du förväntar dig ett bud som överstiger sidans värde, vem skulle vilja betala mer än vad den är värd? Den omsättning som finns idag räcker knappt till domänkostnaderna och besökarantalet ser ut som ett "brus" från Google. Om du vill ha 10 000kr, då tycker jag att du får motivera vad som betingar det värdet! |
Citat:
Citat:
|
Brukar man inte värdera sidan till ungefär 2xomsättningen?
Dvs 150x12x2 = 3600kr Jag vet att det är skittråkigt med denna typ av värderingar, och du har naturligtvis lagt ner jobb på sidan som långt överstiger detta värde. Ska jag köpa sajten måste jag ju se att jag kan få igen pengarna inom rimlig tid och jag kan inte se det i detta fall. Sen har du heller inte en medlemsdatabas som skulle kunna öka sajtens värde. Sen kan det ju dyka upp en köpare som har ett strategiskt intresse av denna typ av sajt, eller av domänerna, och då kan priset öka. Värdet på sajten avgörs ju i slutändan av vad köparen är beredd att betala. |
Citat:
|
Gör klart det där då, visa att det fungerar. Öka medlemsantalet och omsättningen och kom igen när jag kan tjäna pengar på konceptet.
|
Nu är säljningen slut och sidan blev inte såld. Jag tänker ha kvar den och bearbeta med den och kanske kommer när jag kan motivera att den är värd 10 000.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson