FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Är nybliven företagare och kämpar hårt för att hitta kunder, och har skapat mig en site för mitt företag som pysslar med datorsupport åt företagare och en del inom kategorin Webbyrå. Hur som blev texten på framsidan "Webbyrå + IT-Support = Mithon".
Eftersom företaget är rätt nytt så är det ganska lätt att studera trafik som inkommer till siten. Idag noterade jag ett gäng besökare från atrox webbyrå och ett blogginlägg där. Jag blir där uthängd för att ha kopierat deras "koncept" som innebar "Webbyrå + IT-Support = Atrox" enligt bloggförfattaren som jag tog mig tid att slå en signal för att höra hur det låg till och varför dom skrivit som dom gjort. Svaret på min fråga var från en tjej som kallade mig "Lilla gubben" och försökte låta överlägsen, vilket dom garanterat är mot mig då jag är ett enmansföretag och dom betydligt större. Även webbpaket skulle jag ha kopierat från dom. Själv kan jag helt ärligt säga att jag faktiskt inte ens kan minnas deras site, men möjligheten finns säkert att jag sett den då jag givetvis undersöker marknaden och hämtar inspiration från andra som jag antar att dom allra flesta gör. Dock har jag givetvis inte medvetet försökt kopiera något öht och självklart kan jag se likheterna i denna fras som för mig inte ens känns direkt unik. Min fråga till er är givetvis följande: Är det omoraliskt av mig att ha kvar denna text? Atrox hade den före mig och även om det inte finns något juridiskt som hindrar mig från att ha den så anser jag absolut inte att man ska kopiera saker. MEN jag anser även att det är ganska fånigt av Atrox att försöka hänga ut mig på deras site och anklaga mig för att vara oseriöst företag. Skulle bloggförfattaren lyft telefonluren och slått mig en signal istället för att bete sig som en treåring skulle jag garanterat sett helt annorlunda på saken. Sedan tycker jag inte det är en unik fras heller som sagt ... Länkar till siter ifråga finner man ganska lätt via google då jag förstått att det inte är populärt att posta egenreklam på WN ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|