Citat:
Ursprungligen postat av guran
Om en demokrati ska fungera måste alla åsikter släppas fram. Annars blir det aldrig en demokrati. Att SD växer betyder att något är fel med de andra partierna och de får en signal att se över vad de gör fel.
|
Och vi som inte är PK vet vart problemet ligger.
Finns ett klipp på Youtube där Reinfeldt erkänner vart problemet ligger
"...Dessutom är det så att vi har inte högre socialbidrag idag än vad vi hade 2006 och om det är så att det stiger så vet jag vad det beror på"
http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8
Citat:
Det som förvånar mig är att de andra partierna aldrig sakligt kan bemöta de påståenden som SD framför. För mig känns det som om de andra partierna inte vågar ta en saklig debatt med SD. På grund av det så hittar de på saker om demokrati och odemokratisk metoder och att SD ska bemötas med tystnad och vända ryggar, för då slipper de debattera med dem.
|
Jag tror inte det har och göra med demokrati om varför inte de andra partierna vågar ta en saklig debatt med SD. Det har och göra med att andra partier är så svaga kring invandringsfrågan och börjar man diskutera hur man ska lösa problemet då kan man tyvärr tappa väljare om man "råkar" spotta ur sig något som inte ska komma ut.
Citat:
I detta land får man inte inte ens andas en antydan om något positivt med SD för allt ska vara så förbaskat politiskt korrekt.
|
Och du får inte heller glömma den viktigaste delen. Kritiserar man invandringspolitiken så är man automatiskt rasist och främlingsfientlig plus att man får en svastika tatuerad i pannan.
Om jag sitter bland familjen t ex. och vi börjar prata politik och kommer in på invandringen då är det direkt ett känsligt ämne, ett fruktansvärt känsligt ämne som ingen vill tala om.