Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lämpligt webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-23, 15:30 #21
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Där håller jag verkligen inte med dig... Just en VPS har ju stora möjligheter till att erbjuda en skalbarhet och redundans, som du inte hittar hos traditionella webbhotell och dedikerade servrar.
Visst håller jag med dig om det, men generellt får jag uppfattningen att du märker mina ord, och anmärker lite på oväsentligheter, det var inte jag som drog in och ville jämföra webbhotell med VPS hosting/Dedikerade servrar, när man sa att VPS krävs, sa jag bara att det inte krävs, det räcker med Webbhotell. Men en vps skalar inte hur långt som helst, knappast utöver en hel server, det gör endast en Cloud VPS tjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Fixade ditt inlägg. Och dessa påståenden är helt tagna ur luften. Att ta reda på hur/om man enkelt kan skala uppåt, och vad kostnaden i så fall blir, är bara att undersöka hos respektive leverantör.
Men hur ska du kunna göra det om du inte exakt vet vad din site kräver i resurser? Först när man har installerat siten på vps:en och märker att det slår i taken börjar eller börjar se vart det bär hän som man kan veta vad som krävs, eller? När jag säger att det inte är enkelt att veta hur man skalar är ju för att man ofta när man ska skala uppåt börjar köra 1 databas vps och en webb vps och kanske 2 webb vps med lastbalanserare och det är inte helt självklart hur man i dessa lägen skalar uppåt. När det gäller cloud hosting konto så skalar det uppåt helt utan problem, avbrott eller ombyggnad av systemstrukturen.

Det normala när en site på ett shared hosting konto drar för mycket resurser är att säga till kunden: Tyvärr, din site drar för mycket resurser, du måste uppgradera till vps/dedikerad server, ditt konto stängs detta datum, det borde väl du ha erfarenhet av?

Någon sa att webbhotell inte är att tänka på eftersom det inte skalar, då tycker jag att denna synpunkt haltar mer än mina försök till påståenden, konstigt att du inte kritiserar dessa, hur "taget ur luften är inte detta" som du uttrycker det, eftersom det finns webbhotell som skalar hur långt som helst.

Jag tolkar det som att du rekommenderar en vps, kanske som den ni erbjuder: http://surftown.se/vps med allt vad detta innebär med att underhålla och sköta VPS:en.
Jag rekommenderar ett Cloud hosting konto, troligen betydligt billigare än en VPS, och kräver inget mer av kunden än vad ett vanligt webbkonto kräver.

Sen tror jag trådskaparen, med de uppgifter han ger, kommer att växa ur rätt snabbt er Large VPS på 1024Mb minne, eller kan man öka minne och/eller CPU instanser hur långt som helst hos er?

Senast redigerad av Danielos den 2010-02-23 klockan 16:41 Anledning: Meningsbyggnadsfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017