Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur gör ni vid reklamationer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-29, 01:08 #5
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Butiken ska stå för returfrakten även om det känns väldigt fel=) (talar i egenskap av butiksägare)

Inte helt off topic

ville inte skapa en helt egen tråd men har en kort fråga som jag gärna vill ha ett svar på.

Låt oss säga att en kund köper mot postförskott, en vara för 200 + 50 kr (i PF avgift). Efter att kunden löst ut paketet och vill returnera den ska man då ge kunden tillbaka det fulla beloppet på 459 kr eller bara själva varans belopp.

PF avgiften på 50 kr är ganska hög när det gäller en beställning för 200 kr
Blir väldigt dyrt för butiken att stå för denna kostnad

Kan man skriva i sina köpvillkor att man inte återbetalar PF avgiften, får man göra så? har läst lite men det känns inte som om jag hittar ett bra svar, tänkte ringa och kolla.

Hur gör ni?


Mvh Diyar

Senast redigerad av evomedia den 2009-11-29 klockan 01:11
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017