Man får väl acceptera nya avtalet vid något tillfälle när dollarskursen är bra, eller så fort som möjligt om man tror att dollarn kommer gå ner mer.
Citat:
Det är också enklare att bokföra, för dom som håller på med sånt. Du får själv lägga på momsen som du sedan får dra av. Det är samma som att köpa varor från ett annat EU land och inte behöva betala moms för det.
|
När man betalar till AdWords är det så, men ska man verkligen lägga på (och dra av) moms när man tar emot en betalning? Det är väl i så fall Google som ska göra på det sättet när de gör utbetalningen, vilket man som publicist inte ser. Jag tycker att det låter konstigt om både den som betalar och den som tar emot betalningen ska lägga på moms.
Det här borde väl även innebära att AdSense behöver publicisternas VAT-nummer? Jag kommer inte ihåg om de redan har fått det i AdSense, men jag tror inte det. Vad händer om Google inte har betalningsmottagarens VAT-nr?
Har det här med momsen några fler konsekvenser? Behöver man göra något med Googles VAT-nr?
Var ligger gränsen för att få utbetalning om man har kr på kontot? (Det var ju 100 dollar som gällde innan.)