FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu anser inte jag att det är den som registrerar ett domännamn för att ha ett "lager" av färdiga domännamn som tillför detta värde. Det finns ju exempelvis PR-byråer som "hittar på" nya företagsnamn och får betalt för det när exempelvis Nordbanken bytte till Nordea, respektive andra liknande fall, men mig veterligen så registrerade inte PR-byrån företagsnamnet och sålde det till Nordbanken, utan man fick ett uppdrag att hitta på en ny firma helt enkelt. Vidare så har jag inget som helst emot att enskilda företag eller privatpersoner registrerar 100-tals domännamn. Det har jag, om jag minns rätt, aldrig hävdat att det är dåligt. Det är företeelsen att man registrerar domännamn med enda syfte att sälja det vidare utan att addera ett mervärde jag är emot. Så fort en domännamnsägare har skapat ett mervärde för kunden som exempelvis att man byggt upp en webbsida med besöksfrekvens, och kanske annonsintäkter så har den ett mervärde som kan vara berättigat. Sen kan man diskutera nivån på mervärdet men det är en helt annan diskussion. Jag har m.a.o. INTE kritiserat de som bygger upp en verksamhet på en webbsida och sedan säjer hela konceptet vidare, då detta är ett typexempel på ett "adderat värde" även om det i många fall kan vara väldigt lågt. Det är "tomma domäner" jag avser (en simpel parkeringssida är inget adderat värde!) Nu pratar jag INTE om s.k. parkeringssidor som man ser lite varstans på internet när man länkar till en gammal länk där den ursprungliga sidan har upphört som jag egentligen skulle till. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-13 klockan 16:49 |
||
![]() |
![]() |
|
|