FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ny kommer jag här med mina nybörjar frågor igen som säkert låter konstiga för den som kan det redan men jag provar iaf.
Först snabbt, jag har en EF som kommer handla från Euländer och sälja via webbshoppar i Sverige sen. Kommer att redovisa enligt "bokslutsmetoden" och kommer först och främst att bokföra med papper/penna i en kassa bok då jag inte hittat nått enkelt program som funkar med mina utlandsinköp? Sitter och funderar lite på hur man handskas med frakter i bokföringen? Och då dom frakter som blir på order som mina kunder lägger hos mig. Tex hur tänker man då? Alltså om jag tex. tar 399:- för en vara och sen blir det tex 66:- frakt på det och på kvittot/fakturan kommer det ju då stå 465:- Alltså hur bokför jag det? Nån som kan ge ett mer konkret exempel? Jag menar jag får ju in 465:- från den kunden men jag har ju också legat ute med frakten eller tänker jag fel? Ska jag också bokföra frakten som en utgift för mig först? Hoppas ni förstår lite hur jag menar iaf. MvH // R.Eklund |
||
![]() |
![]() |
|
|