Kom ihåg mig?

Kunder som ignorerar förfallodatum

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-23, 18:33 #9
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
10 dagar avviker kraftigt från vad som är brukligt som kredittid, så därför behöver man vara extra tydlig om man vill att det ska respekteras av kunderna.

Jag försökte själv (som konsult) att använda 20 dagar men kunderna vägrade gå med på det så jag var tvungen att gå med på 30 dagar för att kunderna skulle gå med på avtalet, annars hade jag tappat uppdraget.

Har du verkligen skriftligt avtal medkunden om 10 dagar? Har du inte skriftligt avtal så kan kunden hävda räntelagens 30 dagar. Det räcker inte med ett kryss i en ruta på ett webbformulär, det är inget "riktigt" avtal i och med att det inte finns en underskrift original. Bevisbördan är din som leverantör.

Med reservation för att jag inte har en aning om hur avtalet har ingåtts eller formulerats.
De finns ett avtal påskrivet av kund där det framgår tydligt att det är 10 dagars förfallodatum.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017