Kom ihåg mig?

Kund beställde mot brev, fick inte något

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-07, 20:04 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Standard Kund beställde mot brev, fick inte något

Hejsan.

I min butik har kunden ett val att välja att ta emot sin order som brev. Det står både i köpvillkoren och på utcheckningssidan att om man väljer brev så kan man varken spåra paketet eller att den är försäkrad.

I köpvillkoren står det också att vi inte bär ansvar för försvunna försändelser.

Det som har skett nu är att kunden påstår att det inte har kommit fram ett paket, om det stämmer vet jag inte heller då det inte går att spåra.

Då är min fråga, vem bär ansvaret här? Kunden valde ju själv att ta emot paketet som brev.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017