Citat:
Ursprungligen postat av grizz
Det känns som Mac håller mycket längre. Hade en powerbook G4 som jag haft i 5 år men gick i graven för någon månad sen. Visst de kostar mycket men de håller dubbelt så länge som en bärbar PC!
|
Det tycker jag inte att man kan säga, speciellt inte om man jämför samma prisklass. (Därmed
inte sagt att Mac skulle vara dålig.)
För mig har bara en bärbar PC gått sönder, och det var en noname 286:a vars inbyggda nätaggregat gick sönder efter ett antal år. Alla andra gamla bärbara PC jag har fungerar fortfarande lika bra som när de var nya, bortsett från glapp i skärmen på en (nämnt i tidigare inlägg). (Och bortsett från batterierna förstås.)
Den jag använder nu (Asus) fungerar utmärkt och den har varit igång i stort sett dygnet runt i över fyra år. Kommer nog fortsätta köra på den i minst ett år till, och när det är dags att byta ut den kommer jag säkerligen fortsätta använda den på något sätt, t.ex. som portabel webbserver.
Jag håller med Patrikweb om att det kan vara en god idé att titta på begagnade datorer som var dyra när de var nya, om man vill köpa något billigt.