FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Verkligen kul att så många vill hjälpa till! Tack!
Med DSL-kabel så menar jag den vita, tunna kabeln mellan ADSL-split (som sitter i telefonjacket) samt modemet. Min dator står i mitt sovrum och modemet står bredvid datorn. Det är cirka 7-8 meter mellan modemet och telefonjacket, men min nuvarande DSL-kabel är så oerhört mycket längre. En lång bit utav kabeln ligger bara på golvet i en hög. Anledningen till att jag tog en sådan lång kabel är att killen på Expert sa att det inte spelade någon roll hur lång DSL-kabeln är. Nu i efterhand så funderar jag nästan på om man inte menade Nätverkskabeln, för den verkar kunna vara rätt så lång. Det jag behöver är alltså för det första en kortare DSL-label, men jag behöver även en nätverkskabel som är längre än den jag har nu eftersom att jag måste flytta modemet till byrån som står vid telefonjacket pga. den kortare DSL-kabeln. Gällande felsökning så har jag prövat att återställa modemet, prövat på en annan dator, bytt dsl-kabel, bytt nätverkskabel samt även modem - Ingenting har genererat någon skillnad. Observera att jag inte kör trådlöst utan en nätverkskabel går mellan min dator samt modemet. Tack på förhand |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|