Citat:
Ursprungligen postat av Perben
Jag har på senare år börjat använda banners med sökfält / inputs efter att tidigare ratat bannerformatet helt. Driver rätt stora trafikmängder till landningssidor för hotell där det förr bara fanns textlänkar. Kör för närvarande en enklare sökbanner för Hotels.com ("Vart vill du åka?", datumbläddrare och en boka-knapp, ungefär) i marginalplacering bredvid texten och där är det 7-8% av utgående besökarna som använder sig av bannern. Byter jag den till en banner utan inputs, på samma ställe, storlek och tema, sjunker det till 2%.
Kanske tacksamt just för hotell/rese-branchen, jag vet inte. Väldigt förvånad över skillnaden i alla fall.
|
Sökruta kan jag tänka mig fungerar riktigt bra och särskilt för den typen av tjänster.
Överlag så tror jag att interaktiva banners ger bättre resultat än andra. Så att uppmana kunden till att göra ett val redan innan han kommer till annonsörens webbsida tror jag är en bra idé. Det kan vara sökruta, rullmeny eller en simpel fråga med kryssalternativ.