FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Måste skriva lite innan jag skickar ut hela helvetet genom fönstret.
Under de senaste veckorna har jag gjort i ordning 4 st Sony Vaio Z maskiner, och det har gått alldeles utmärkt. Behövde nu lite snabbt en ny dator och behövde komma igång lika snabbt. Så igår köpte jag deras värsting, Z41 64-bitars. Den startade upp snabbt och var lagom imponerande. Men sen............ La in Symantec Endpoint protection 11.0. Startade sen som vanligt Windows Update. Den hittade 55 uppdateringar - som sen tog lite mer än 4 (!!!) timmar att installera varav 16 behövde göras efter en omstart. Bara uppdateringen för IE8 tog 55 minuter! Sen aktiverade jag IIS vilket tog 20 minuter (!?!?!), under tiden stod det bara still med en ruta: "Vänta medan funktionerna konfigureras. Detta kan ta några minuter.". Nu skulle jag även lägga på ASP vilket hittills har tagit 46 minuter med exakt samma ruta som ovan. Jag har avaktiverat allt med Symantec ifall de strular. Windows defender är av. Sen har jag markerat 1100 småfiler för att ta bort dem, då tänkte datorn i 16 minuter innan den kom på att operationen skulle ta 1 dygn och 10 timmar (!!). Minskade då ner till 10 filer vilket hittills har tagit 11 minuter och 10 sekunder... Filerna är max 4kB. Finns det någon Vista-inställning nånstans man kan ändra i, för detta håller inte. Tur man har lite tålamod, men jag känner magsåret växa... Skulle vara klar imorrn bitti, men i den här takten... Installationen av ASP är nu uppe i 55 minuter. I övrigt går datorn snabbt. Att öppna program o så är inga problem. Ska ut o svära en stund nu... Alla idéer mottages tacksamt. Även att kasta allt i återvinningen vilket inte är långt bort nu... |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|