Kom ihåg mig?

Lansering av ny webbtjänst, hur går tillväga?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-07, 23:40 #1
geeko09 geeko09 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
geeko09 geeko09 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Standard Lansering av ny webbtjänst, hur går tillväga?

Hej,

Befinner mig i uppstartsfas (har AB) och har en prototyp som jag och min partner utvecklat. Funderar på hur jag ska gå tillväga nu på bästa möjliga sätt.

- Jag kan pusha ut den för att se på respons (men rädd den inte är tillräckligt attraktiv i design och funktioner och är osäker på hur jag ska marknadsföra på bästa sätt då jag inte har praktisk erfarenhet av detta). Sedan ta kontakt med riskkapitalbolag när den är en erkänd webbtjänst.

- Jag kan ta kontakt med riskkapitalbolag/affärsänglar för att se om de är intresserade av att vidareutveckla prototypen innan den pushas ut. De lär bidraga med pengar och bäst av allt erfarenheter/nätverk. Isf är det rekommenderat att gå via Connect eller de stora riskkapitalbolag?

Men chansen kan inte vara så stor att de nappar då de inte ens vet om den fungerar kan jag tänka mig. Det är detta som gör att jag överväger att pusha ut den direkt själv för att se på repons. Och är det succe lär de veta och investera.

- Ta kontakt med någon IT-entreprenör som har praktisk erfarenhet och några lyckade projekt i bagaget och se vad han kan bidraga med (kompetens/nätverk/finansiering)?

- Fjärde funderingen är om jag nu ska avveckla AB:n (hade en i början då jag anställt några men nu har jag bara en som är min partner) eller är det bra att ha den kvar men minimera kostnaderna. Inga inkomster fås ju innan webbtjänsten blir stor. Inte bra att ha AB då som slukar pengar (inte för det är såå höga kostnader)? Dvs, jag startade AB för att få fram prototyp, nu har jag den, ska jag avveckla AB:n och låta folk använda. När den blir stor så går man direkt till riskkapitalbolag? Vad finns det för anledningar att behålla AB:n?

Ni som har erfarenheter och lyckades, berätta hur ni gjorde. Säker på att detta kommer bli väldigt stort. Om någon känner sig att kunna bidraga med nätverk/kompetens/programmering, ta gärna kontakt men berätta mer om vad ni har för meriter.

Senast redigerad av geeko09 den 2009-09-08 klockan 00:16
geeko09 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017