Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Länk script?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-01, 12:12 #1
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Rubriken säger kanske inte så mycket men vet inte vad jag ska skriva för att det ska förstås rätt.. Jag söker efter något script som typ sidor som ostfrallan , com, trist , nu använder scriptet ska kunna räkna click på varje "rolig länk sak" och även dölja ursprungs urlen. Hoppas ni förstår vad jag menar
vaf0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-01, 12:14 #2
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Medlem

Citat:
Originally posted by vaf0r@Mar 1 2006, 13:12
Rubriken säger kanske inte så mycket men vet inte vad jag ska skriva för att det ska förstås rätt.. Jag söker efter något script som typ sidor som ostfrallan , com, trist , nu använder scriptet ska kunna räkna click på varje "rolig länk sak" och även dölja ursprungs urlen. Hoppas ni förstår vad jag menar
Här har du en variant i Perl som gör det du efterfrågar. Går enkelt att porta till Php eller liknande, principen är samma.

Kod:
sub showlink
{
    my $id = shift();
    &initdb();

# get url and clicks
    $sth = $dbh->prepare ("SELECT url,title,clicks FROM links WHERE id=$id") or doError("Cannot prepare query");
    $sth->execute () or doError ("Cannot execute query");
    my ($url,$title,$clicks) = $sth->fetchrow_array;
    $sth->finish();

# update clicks
    $clicks++;
    $sth = $dbh->prepare ("UPDATE links SET clicks=$clicks WHERE id=$id");
    $sth->execute or doError("Cannot execute query");
    $sth->finish();

# print redirect page
    print $q->header();
    print qq|<HTML><HEAD><TITLE>Laddar länken</TITLE><META http-equiv="refresh" content="3; URL=$url"></HEAD><BODY BGCOLOR="#eeeeee"><table border="0" height="100%" width="100%"><td align="center" valign="middle"><font face="Verdana,Arial,Sans-serif" size="2"><B>&Ouml;ppnar $title</B></td></table></BODY></HTML>|;
    &finish();
}
ccato är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-01, 12:23 #3
Medlem

Medlem

Glömde att skriva att det får gärna vara i PHP och väldigt bra om det kan skriva ut clickan typ "10 st har klickat på den här länken"
Oläst 2006-03-01, 12:28 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by vaf0r@Mar 1 2006, 13:23
Glömde att skriva att det får gärna vara i PHP och väldigt bra om det kan skriva ut clickan typ "10 st har klickat på den här länken"
Sånt lär du få koda själv. Rutinen du fick är perfekt för att räkna klicken och redirecta precis som du vill.
Vill du ha ett helt färdigt skript i php så får du nog betala för det eller gooooooooogla
Oläst 2006-03-01, 12:31 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av ccato
Citat:
Ursprungligen postat av vaf0r
Sånt lär du få koda själv. Rutinen du fick är perfekt för att räkna klicken och redirecta precis som du vill.
Vill du ha ett helt färdigt skript i php så får du nog betala för det eller gooooooooogla
Har försökt att kolla google, hotscripts etc men vet ju inte direkt vad jag skall leta efter vad kan man kalla ett sånt script eller villken kategori faller det under?
Oläst 2006-03-01, 12:32 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Citat:
Originally posted by -ccato@Mar 1 2006, 13:28
Citat:

Har försökt att kolla google, hotscripts etc men vet ju inte direkt vad jag skall leta efter vad kan man kalla ett sånt script eller villken kategori faller det under?
TGP-skript kanske kan vara något att anpassa.
Dock så var ju inte hela systemet särskilt svårt att skriva, tog väl en dag eller så.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017