WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Länk script? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12705)

vaf0r 2006-03-01 12:12

Rubriken säger kanske inte så mycket men vet inte vad jag ska skriva för att det ska förstås rätt.. Jag söker efter något script som typ sidor som ostfrallan , com, trist , nu använder scriptet ska kunna räkna click på varje "rolig länk sak" och även dölja ursprungs urlen. Hoppas ni förstår vad jag menar :)

ccato 2006-03-01 12:14

Citat:

Originally posted by vaf0r@Mar 1 2006, 13:12
Rubriken säger kanske inte så mycket men vet inte vad jag ska skriva för att det ska förstås rätt.. Jag söker efter något script som typ sidor som ostfrallan , com, trist , nu använder scriptet ska kunna räkna click på varje "rolig länk sak" och även dölja ursprungs urlen. Hoppas ni förstår vad jag menar :)
Här har du en variant i Perl som gör det du efterfrågar. Går enkelt att porta till Php eller liknande, principen är samma.

Kod:

sub showlink
{
    my $id = shift();
    &initdb();

# get url and clicks
    $sth = $dbh->prepare ("SELECT url,title,clicks FROM links WHERE id=$id") or doError("Cannot prepare query");
    $sth->execute () or doError ("Cannot execute query");
    my ($url,$title,$clicks) = $sth->fetchrow_array;
    $sth->finish();

# update clicks
    $clicks++;
    $sth = $dbh->prepare ("UPDATE links SET clicks=$clicks WHERE id=$id");
    $sth->execute or doError("Cannot execute query");
    $sth->finish();

# print redirect page
    print $q->header();
    print qq|<HTML><HEAD><TITLE>Laddar länken</TITLE><META http-equiv="refresh" content="3; URL=$url"></HEAD><BODY BGCOLOR="#eeeeee"><table border="0" height="100%" width="100%"><td align="center" valign="middle"><font face="Verdana,Arial,Sans-serif" size="2"><B>&Ouml;ppnar $title</B></td></table></BODY></HTML>|;
    &finish();
}

vaf0r 2006-03-01 12:23

Glömde att skriva att det får gärna vara i PHP och väldigt bra om det kan skriva ut clickan typ "10 st har klickat på den här länken" :)

ccato 2006-03-01 12:28

Citat:

Originally posted by vaf0r@Mar 1 2006, 13:23
Glömde att skriva att det får gärna vara i PHP och väldigt bra om det kan skriva ut clickan typ "10 st har klickat på den här länken" :)
Sånt lär du få koda själv. Rutinen du fick är perfekt för att räkna klicken och redirecta precis som du vill.
Vill du ha ett helt färdigt skript i php så får du nog betala för det eller gooooooooogla

vaf0r 2006-03-01 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av ccato
Citat:

Ursprungligen postat av vaf0r

Sånt lär du få koda själv. Rutinen du fick är perfekt för att räkna klicken och redirecta precis som du vill.
Vill du ha ett helt färdigt skript i php så får du nog betala för det eller gooooooooogla

Har försökt att kolla google, hotscripts etc men vet ju inte direkt vad jag skall leta efter vad kan man kalla ett sånt script eller villken kategori faller det under?

ccato 2006-03-01 12:32

Citat:

Citat:

Originally posted by -ccato@Mar 1 2006, 13:28
Citat:

Har försökt att kolla google, hotscripts etc men vet ju inte direkt vad jag skall leta efter vad kan man kalla ett sånt script eller villken kategori faller det under?

TGP-skript kanske kan vara något att anpassa.
Dock så var ju inte hela systemet särskilt svårt att skriva, tog väl en dag eller så.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson