FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett annat tips är att skaffa en USB-disk adapter för 2.5" disk så slipper man tjollret med att skruva upp datorn med 3.5" plats. Det finns en massa såna som man bara sätter i 2.5" disken sen är det bara att tuta och köra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du provat köra den på ett annat batteri som du vet fungerar?
Om batteriet är helkört så är det inte säkert den fungerar med nätsladd.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har inget extrabatteri tyvärr....
tryckte på "test" knappen på batteriet och alla dioder lyste så batteriet verkar helt.. Ringer supporten på måndag så får dom skicka ut någon att kolla på det hela. Det är nu man är j-vligt glad man har egen server och avancerat intranät på kontoret. Så det enda som kommer gå förlorat om disken mot förmodan skulle totalpajjat är mailboxen och ett par textfiler ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testa strippa ner den totalt, dvs av med mini-pci wireless, modem om du har, bluetooth-kort, ram-minne, hdd, dvd etc. och se efter om den får LED-lights, alltså på CAPS/NUM/SCROLL LOCK etc. Får du inte det slutar det antagligen med moderkorts-byte.
http://support.dell.com/support/topi...30A68F73284158 Ett externt felsökningsträd. Välj din modell, och sök sedan på "No POST". Jobbar för Dell teknisk support.. och är på jobbet nu :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Problemet är nu löst... det visade sig vara en kortslutning som gjorde att laptopen var helt död!... nytt moderkort löste problemet =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|