![]() |
Någon som har journummer eller dylikt till Dells tekniker eller support eller dylikt!?!
(Dom har stängt sin vanliga telefonsupport idag) En av våra bärbara som vi leasar har just lagt av och är stendöd! Det börjar brinna i knutarna så tacksam om någon vet! Har kollat alla kablar.... plockat ur och satt i batteriet.... + provat att starta med utan batteri och endast nätkabel den är helt död... inga lampor som ens blinkar till eller dylikt heller.... Det har gått snart 2 timmar sen den lade av så den har haft tid på sig att ev. svalna ifall något värmeskydd eller dylikt löst ut. Satt inte ens vid skrivbordet när det hände utan den var bara svart när jag kom tillbaka..... Någon med tips on journummer eller dylikt eller hur man kan piska liv i stendöd bärbar!? Det är en DELL Latitude D810 .. |
Kan bara ge ett tips. Har en kund vars bärbara Dell dog och inte gick att starta. Vi plockade ut HDen, prövade att starta datorn och sen in med HDen. Det fungerade för hans maskin. Jag tror att vi enbart hade tur men det kan vara värt att pröva.
Ditt finns även en kombination av tangentbordstryckningar som fungerar på en del datorer bla Dell där man kan nå lite djupare verktyg (Jag pratar inte om BIOS/setup) men i ditt fall är den ju stendöd så det kan ju vara lite svårt... Andra fall när datorn är död så använder jag en adapter som man kopplar in till den bärbara datorns HD på och sen kan man tömma den på information genom en annan dator. Hoppas det löser sig för er. |
Citat:
|
Citat:
|
Adaptern går att köpa på närmaste datorbutik, det är en bryggning mellan 2,5"-diskarnas kontakter och en motsvarande 3,5" för inkoppling i den interna IDE-kabeln.
Min gick på ca en hundralapp. |
Citat:
http://www.sweclockers.com/html/recension/..._ide.php?page=2 Det följde med en adapters som ändrar kontanter från 2,5" till 3,5" HD-diskkontakter så att du kan koppla in den direkt i en dators IDE kontakt. Här är en annan som jag ej har prövat: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=103373&cks=PRL |
Tack för tipsen, det visste jag inte att det fanns! Men jag antar att det blir svårare om man har ntfs på disken då måste man väl ha loggat på med rätt id först - någon som vet?
|
Nej, så säkert är inte NTFS. Bara koppla in och köra hårt.
|
Okrypterat är inga problem, det räcker med adminkonto så kommer du åt allt (special-sid). Får du access denied så ta ägarskap på filen/katalogen så är problemet löst.
|
Ok, låter bra. Tack ska ni ha.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson