FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som vet när windows Vista beräknas komma till Sverige? Varje gång jag läser något så blir det försenat. Det var ju tal om att det skulle komma under 2005, men icke! Jag funderar på att köpa ny stationär dator. 64bit processor med Windows Vista hade jag tänkt. 64bitars processor har ju funnits länge, men inte en skymt av operativsystemt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Windows XP finns ju med 64bitars stöd nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är jag inte alls insatt på det här ämnet, men om du är seriös med att skaffa Vista så bör du nog satsa på en så billig dator som möjligt nu så du kan köpa en ny burk som klarar alla Vista-krav när Vist nu än kommer. Du behöver ju nämligen en überfet CPU (eller helst flera stycken), minst 2GiB RAM, galet snabbt grafikkort med absolut minst 512MiB minne etc etc. Vista kommer kräva att du har DRI-stöd både här och var. Det finns väl inga datorskärmar som fungerar med Vista ännu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Om du nu vill testa det så bara ladda ner det, för Longhorn var väl ute för flera år sedan redan på nätet i mycket beta.
Skulle dock inte vilja köra något som MS precis har släppt, för flera år efter så fungera inte något av deras tidigare os stabilt. Vill inte tänka på första utgåvan blir av vista. Skulle alla fall inte betalat för testa något av första utgåvan alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Med de här systemkraven kommer ingen vilja ha Vista före 2008. Verkar märkligt. Eller riktar sig Vista enbart till Gamers? :blink: XP funkar med 256mb ram. Har de alltså tiodubblat systemkraven för Vista? Aja, jag får väl nöja mig med min bärbara dator med x300 kort då. XP funkar utmärkt och även Civ4, som är det enda spelet jag spelar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför vill du ha Windows Vista? Microsoft släpper alltid sina OS 2-3 år förtidigt, du betalar för rena beta versioner enligt mitt tycke! Att det sedan skall vara hårdvarulåst är också värdelöst!
Blir XP och Suse 10 ett tag till för mig iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som sagt så har jag inte riktigt koll på läget, men någonting i den stilen är systemkraven för att det ska flyta på ok (alltså inte för att över huvud taget få det att fungera).
Oj vad låga de offeciella systemkraven för Vista är nu. http://www.microsoft.com/technet/windowsvi...re/default.mspx Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du MSDN-licens så kan du ladda ner det redan nu.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|