FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Windows Vista kommer inte kräva ett grafikkort på 512MB minne. Däremot så kommer de kräva en teknik som endast de grafikkort i den senaste serien stödjer. Jag har inte heller exakt koll på det.
Jag har inte koll på allting då jag tröttnat när man varje gång på IDG läser någonting om Vista så är det nya begränsningar i hårdvaran. Regionsfria dvdspelare kommer inge fungera. Det är väl det senaste påhittet. Vista ska väl komma under 2007 så köpa dator nu för Vista känns inte helt rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men i vilket fall är det fel att behöva så pass bra burk för köra endast ett OS, du ska kunna köra ett OS på några Mhz och några KB minne.
Kanske dock inte så mycket GUI då men ska inte behövas så pass mycket för få lite grafik. Tycker utvecklingen går åt fel håll, borde krävas mindre kraft för köra grunden, självklart alla avancerade nya spel och 3d grafik kan man förstå men för köra ett os då har det gått förlångt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Vista ska komma till hösten 2006. Vista kommer att anpassa sig efter den dator du kör det på. Kör du på en feting dator så kommer Vista att slå på alla grafikeffekter (vilka är snygga med riktigt jobbiga efter ett tag) och även andra systemkrävande funktioner. Kör du en sämre dator så ser du inte dessa och fungerar då bra.
Men med den senaste betan (kom i dec 2005) så krävs det rejält med resurser för att få lite flyt i det. Nu är det förmodligen inte speciellt optimerad men en standard 3.0Ghz Pentium4, 1024MB ram och standard Geforce 6600 PCI-Express grafikkort 128Mb så går det slött med det mesta påslaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kanske är smart att vänta lite med Vista. Jag är bara sugen på att prova något nytt. Har suttit så många år framför xp nu. Vågar inte byta till linux eller något alternativt op. Microsoft har sina brister, men jag kan i alla fall deras produkter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|