FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Scenario...
Du har en kille på intervju som är grymt duktig på kodning och imponerar på dig. En nackdel är att han utvecklat endel porrsidor. Dock inget som skyltas med utåt. Skulle du neka honom jobbet pga att han jobbat åt vuxenindustrin? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så länge det han gjort är lagligt så ser jag inga problem med det.
Jag skulle utan tvekan anställa han om han var den sökande jag tycker passar bäst bortsätt från ovan nämnda sidor. Däremot kan det ju finnas andra saker som spelar in, skulle det tex vara en skola som söker en tekniker till deras nätverk kan det ju vara läge att fundera genom det hela med tanke på den negativa publicitet detta skulle kunna innebära om det kom ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK, Mest intresserad av att se bemötandet av arbetsgivare när man presenterar saker man gjort som inkluderar avancerad kodning för vuxenindustrin... Samt vad jag kan vänta mig...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kodning som kodning, om det är lek- eller vuxensaker har ingen betydelse.
Däremot om han driver den typen av sidor skulle jag fundera på lämpligheten, enligt de aspekterna som webbteknik nämner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har hört att det är oerhört svårt att få ett annat jobb efter ett sådant uppdrag. Det finns givetvis risker för framförallt större bolag att hamna på löpsedlarna i och med personens bakgrund.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som arbetssökare: Jag hade inte använt det bland mina referenser när jag söker jobb, men nämnt det kort på intervjun om det givits tillfälle.
Som arbetsgivare (i privat icke-noterat bolag): Jag hade inte nekat en person jobb pga ett tidigare jobb.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är lagliga saker så ser jag inga problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tänk så här istället. Om han hade varit kristen och gjort massa grymma webbportaler och webbshoppar åt Vatikanen. Hade du ifrågasatt honom där, även om ditt företag inte vill främja kristendom? Ibland betraktar man det där med porr som en sjukdom. Allt som rör porren blir smittat. Man kan aldrig bli botad. Varför? Vi lever ju trots allt inte på 1800 talet längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har i ett tidigare bolag anställt två personer med en sådan bakgrund, jag tyckte inte alls att det var något problem, bara lite kul.
Det beror nog på vilken bransch man är i och hur open minded den som anställer är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ser absolut ingen anledning till att inte anställa honom, varför skulle han vara en sämre människa för att han jobbat åt ett porrföretag, det finns trots allt seriösa sådana också...
// Mats OT Själv skulle jag inte ha nåt emot att anställa tösen på bilden, fast hon är i porrbranschen... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|