FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Är just nu kund hos gate9.se. Men tycker det blir för dyrt hos dem om man ska ha det jag behöver. Det jag behöver är: * MINST! 30 GB överföring /månad * MINST! 1 GB utrymme på servern. Och då ska MSSQLs samt email utrymme tas från min totala. Så den ska inte vara begränsad alltså... Sammanlagt ska allt jag belastar servern med få uppta minst 1 GB i utrymme vill säga.. * MS SQL Databas * FTP * WWW * Sen vill ja ha någon slags kontrollpanel där jag kan styra allt själv Jag vill det ska vara billigt. Kan någon tips mig om BILLIGA serverar som kan erbjuda mig detta. Tackar. Mvh, Alexander |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sök sa den vise sök...
Var? På wn.se så klart... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill ha Windows saker billigt så tror du nog lite fel, MS SQL är inte en billig kostnad för ett Webbhotell att ha pga licens kostnader. Trafiken och utrymmet är en liten summa, men du bör nog ange vilken prisklass du är ute efter med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Prisklass mellan 200-300 kr /månad för allt. MAX. Helst billigare
Jag använder enbart MSSQL. Programmerar mycket i SQL så det passar mig mycket bättre än mysql. Behöver inte berätta fördelar/nackdelar , utan jag kör mssql... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kollat runt lite, tror du får svårt att få ditt behov för max 300. Om du vill ha MSSQL lär du få betala mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket tror du är det absolut billigaste då patrikweb?
gate9 är ju billiga. men de erbjuder endast 10 gb bandbredd i mitt paket. sen får jag betala massa extra /gb bandbredd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Billigt och SQL Server brukar inte riktigt gå ihop. SQLServer blir riktigt dyr till följd av Microsofts licenser, framförallt eftersom licensen är per processor och man gärna vill ha mer än en sådan i en databasserver.
Billigast i ditt fall är förmodligen dedicerad server/co-location så att du kan köra Small Business Server eller liknande. Fast med ett pristak på 300 kr kan det vara svårt att hitta en seriös leverantör av det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jomen det kanske är för dyrt att ligga där...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|