FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Japp, den ena skulle ha 580 å den andra frågade vad ja ville betala. Sa "du får 300 kr", så tvekade han å sa nej. Tror det beror lite på vilket humär dom är på...
|
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns inga seriösa Taxi, priset verkar inte finnas något fast. Om personen ser dum ut tar dom några hundra dyrare om det är någon som vet lite så kan man nästan få några hundra billigare.
Svart taxi är mycket billigt, även en lönsam marknad för båda personerna. |
||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ja å min kollega hade däremot kostym på oss så dom trodde väl att vi va "loaded" ![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att någon av er ens anser att svarttaxi är alternativ är skrämmande. I somras åkte en vän till mig svarttaxi och under färden blev han erbjuden sexuella tjänster av en kvinna som chaffissen hämtade upp. Medan hon tafsade så plockade hon hans mobiltelefon ur hans jacka. Där försvann 50-lappen som han sparade på att åka svart. Rån som utförs i samband med svarttaxiåkning är inget ovanligt. När det gäller priser så är det lag på att priserna ska stå full synliga från samtliga plaster i bilen och dessutom kunna läsas från utsidan av bilen på minst två meters avstånd. Samma sak gäller logotyper, det ska mycket tydligt framgå vilketbolag taxin kör för. Sen finns det ju rötägg i alla bransher och den andelen verkar vara större i Stockholm (?). Tills sist var det prat om att det kostnaden skulle vara 50 spänn i bensin på ovan nämnda sträcka... jo säkert. Bensin, underhåll av bilen, lön till chaffören, kostnader för för administration, sambandscentral och bilen fick bolaget så klart helt gratis ![]() EDIT: stavning... |
|||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Instämmer med Jesper. Dessutom skulle jag aldrig åka svarttaxi, de batar ju inte skatt! För fan ta ert ansvar.
|
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med Jesper B. Jag kör också taxi (dock inte i Stockholm) och blir lika förundrad över hur en del av er resonerar kring svarttaxi. I den stad jag kör (130k invånare) har vi haft flera fall med rån och våldtäkt, så de pengar man tjänar in genom att komma hem ordentligt förloras av andra som råkar illa ut.
Jag körde i helgen, drog in ca 120 kronor per mil. Av dem pengarna ska momsen på 6% bort, jag ska ha 35%, bränslet ska betalas, kontingenten (avgiften för att köra under en BC) ska betalas, amorteringen på bilen, försäkringar, administration osv. Ja ni fattar, det är inte gratis att ha en taxirörelse. Men nu är det ju så att om du tycker det är för dyrt - åk inte taxi. Jag tycker taxi är billigt i förhållande för vad du får. Du får åka en nyare personbil, med egen chaufför från ditt hem till vart du nu ska. |
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad är det som är så mkt billigare med flyget då..?
|
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du hyr ett privatplan och åker ensam blir det nog ganska dyrt det också
![]() Du får proppa taxin full med 100 pers som kan dela på priset, så blir det jätte billigt där med. |
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Svarttaxi har jag provat några gånger...mest efter krogen när man är packad. Inte bra... Om man är full får man betala mer än i en vanlig taxi och man märker det inte själv.
Jag vet en kompis till en kompis som printade ut en 500ing som tydligen var väldigt trovärdig som han betalade en svarttaxi med. Han fick ju resan gratis och dessutom 350kr i växel.. ![]() Vad skulle svarttaxisnubben säga på polisstatinen? Jo det var såhär att jag körde svartaxi här om kvällen och... njä... Rätt åt dom jävlarna! |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|