Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopias betalaonline

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-14, 19:42 #1
sara sara är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Nykomling

Återanvänder den här tråden. När man använt Loopias betalaonline för domännamn borde det inte gå iväg en ansökan till NIC-SE direkt då? Jag har väntat i över 2 timmar nu och den är fortfarande inte registrerad och väntetiden är 0min enligt NIC-SE.
sara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 19:49 #2
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by sara@Aug 14 2005, 19:42
Återanvänder den här tråden. När man använt Loopias betalaonline för domännamn borde det inte gå iväg en ansökan till NIC-SE direkt då? Jag har väntat i över 2 timmar nu och den är fortfarande inte registrerad och väntetiden är 0min enligt NIC-SE.
Jo man tycker det, men nej, de har tydligen manuell granskning innan den registreras. NEware har däremot omedelbar registrering vid betalning med kontokort.
Oläst 2005-08-14, 19:55 #3
Nykomling

Nykomling

Dumt att jag inte kände till den sidan innan då

Pengar ska dom ha direkt, men snabba på att registrera är dom inte (Loopia).
Loopia går igenom det manuellt och NIC-SE har ett system som hör till 40-talet, vad är det här
Oläst 2005-08-14, 19:59 #4
Nykomling

Nykomling

Är föresten väldigt dåligt av Loopia att inte informera något i stil med:

"Vi går igenom alla ansökningar manuellt så du kan få vänta flera timmar i onödan bara för att vi saknar ett automatiskt system" <_<
Oläst 2005-08-14, 21:45 #5
Nykomling

Nykomling

Nu över fyra timmar senare och Loopia svarar inte på mail... underbart!
Jobbar de inte på söndagar eller?
Oläst 2005-08-14, 22:32 #6
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Citat:
Nu över fyra timmar senare och Loopia svarar inte på mail... underbart!
Jobbar de inte på söndagar eller?
När man reggar en domän så brukar det ta en dag innan man får fakturan och sedan när man har betalt den så tar det en dag till för att det ska registreras.
Sedan brukar det strula när man ska ändra DNSen i deras nya kontrollpanel så man får e-maila och be dem om det och det brukar ta en eller två dagar och sedan en eller två dagar för DNS ändringen att synas helt och hållet.

Så du kan inte förvänta dig särskilt mycket på 4 timmar från Loopia ...
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 22:52 #7
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Har varit i kontakt med loopia angående deras direktregistrering... det ska tydligen gå om man redan har ett webbhotellskonto, men när jag testade det(genom mitt konto) så registrerades dock inte domänen direkt ändå... så jag har gett upp hoppet om dem... jag har hört att Decibel som driver jx.se kan göra direktregistrering om man kontaktar dem. Det ska jag prova nästa gång, och inte så mycket dyrare heller(om man bortser från loopias kampanj)

bhaa... hela min text kom inte med... någon som vet varför wn har så mycket problem med felmeddelanden på sista tiden?
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 23:06 #8
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Systemet för domännamnsregistreringar är automatiserat och ansökningar om domännamn skickas in till respektive Registry (t ex Nic-SE) så snart fakturan för domännamnet är betald. Det enda som är manuellt i hela processen är själva orderkontrollen.

Kontoret är bemannat helger mellan 10.00 - 14.00 och vardagar mellan 09.00 - 19.00. Inkommer en beställning under denna tid så granskas den i regel inom 30-60 min. Inkommer den utanför denna tid så kan det givetvis ta längre tid. Detsamma gäller likaså svar på e-postsupporten, under kontorstid är svarstiderna snabbare än då kontoret är stängt.

Sara skickade ett e-postmeddelande till [email protected] vid 22-tiden ikväll. Det meddelandet blev besvarat på ca 20 minuter.

Att Jim har upplevt problem med domännamnsregistreringarna genom oss är väldigt tråkigt, men det hör dock till undantagen. Om vårt system inte fungerade som det skulle så skulle vi inte göra annat än hantera beställningar och konfigureringar dagarna i ända. Att det tar 1-2 dagar för en DNS-uppdatering att träda i kraft är inte unikt för Loopia, det är den tid det tar för detta, oavsett leverantör.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 23:18 #9
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by JonathanS@Aug 14 2005, 23:06
Systemet för domännamnsregistreringar är automatiserat och ansökningar om domännamn skickas in till respektive Registry (t ex Nic-SE) så snart fakturan för domännamnet är betald. Det enda som är manuellt i hela processen är själva orderkontrollen.
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?

Jag var i kontakt med er angående det för ganska precis 16 månader sedan och fick då svaret från dig att "För registreringar av lediga domännamn så kommer de kunna hanteras mycket snabbare så snart vi har möjlighet till kontokortsbetalning." Ännu ser jag ingen minskning av registreringstiden i jämförelse med då man använde sig av fakturabetalning och skickade screenshots för verifiering. Känns som man väntar förgäves på det där...
Oläst 2005-08-14, 23:34 #10
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by Marcus@Aug 14 2005, 23:18
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?
Jag var i kontakt med er angående det för ganska precis 16 månader sedan och fick då svaret från dig att För registreringar av lediga domännamn så kommer de kunna hanteras mycket snabbare så snart vi har möjlighet till kontokortsbetalning. Ännu ser jag ingen minskning av registreringstiden i jämförelse med då man använde sig av fakturabetalning och skickade screenshots för verifiering. Känns som man väntar förgäves på det där...
Som jag skrev så är den enda manuella delen i processen själva orderkontrollen. Vi kontrollerar ordern, är den ok så matas den in. Därefter är allt automatiserat. När betalningen har blivit registrerad så skickas ansökningen iväg från oss till respektive Registry (beroende på toppdomän). Har vi erhållt fullvärdig betalning för domännamnet så är det helt enkelt grönt och då skickas ansökan iväg.

Registreringstiden har avsevärt minskats sedan dess att vi införde möjlighet till betalning av faktura med hjälp av kontokort. Vi var väldigt snabba med att hantera fakturabetalningar som inkom med bifogade skärmdumpar, men med kontokortsbetalningarna går det ännu snabbare nuförtiden. Inom en relativt snar framtid avser vi även att införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, då kommer det gå ännu snabbare.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017