Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopias betalaonline

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-15, 00:07 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?
Som jag skrev så är den enda manuella delen i processen själva orderkontrollen. Vi kontrollerar ordern, är den ok så matas den in.
Det jag undrade var alltså varför ni har en orderkontroll, även om det kanske inte var alldeles glasklart. Gör man beställningen från ett befintligt domänkonto borde det väl inte behöva göras någon orderkontroll (eftersom kontaktuppgifter då redan är granskade/verifierade?) eller är det någon annan typ av kontroll, t.ex. av själva domännamnet som görs?
Oläst 2005-08-15, 00:24 #12
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Aug 14 2005, 23:34
Citat:
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?
Som jag skrev så är den enda manuella delen i processen själva orderkontrollen. Vi kontrollerar ordern, är den ok så matas den in.

Det jag undrade var alltså varför ni har en orderkontroll, även om det kanske inte var alldeles glasklart. Gör man beställningen från ett befintligt domänkonto borde det väl inte behöva göras någon orderkontroll (eftersom kontaktuppgifter då redan är granskade/verifierade?) eller är det någon annan typ av kontroll, t.ex. av själva domännamnet som görs?
Vi har en orderkontroll när man först blir kund till oss samt när man lägger beställningar på nya domännamn genom Loopia Kundzon. Den sistnämnda kontrollen kan tyckas vara onödig men vi saknade tidigare en sådan kontroll och det utnyttjades då av en del illvilliga personer.

Som jag nämnde i mitt förra svar så avser vi införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, även i Loopia Kundzon, och då kommer hanteringen av nya beställningar att snabbas upp ännu mer.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 09:05 #13
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Får man hybris av att vänta ett par timmar? Dagens it samhälle verklar driva folk till vansinne om inte allt händer just NUUU!

Går en lina ner så tar det ca 10minuter innan ngn har påpekat detta på ngt forum,

Kan inte folk bara slapna av och låta det ta den tid det tar? Vad är det som gör det såå hemskt att vänta lite?

Stressa inte genom livet, Du kommer inte levandes ur det iaf.
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 09:11 #14
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by hundserver@Aug 15 2005, 08:05
Får man hybris av att vänta ett par timmar?
Vet inte om vi använder hybris som ord på samma sätt för jag får inte ihop den där meningen.

Ska dock hålla mig on topic. Man vill få domänen registrerad så snabbt som möjligt så att ingen annan får domänen före. Inget konstigt i det. Om man nu ändå betalar direkt så borde domänen bli registrerad direkt också.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 09:31 #15
sara sara är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
sara sara är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Jo visst svarade support på mitt email ganska fort men jag mailade registry långt innan och fick svar först tidigare imorse. Det kan vara bra att medela på hemsidan att ingen på registry@ sitter där på helgerna. E-post support med omedelbara svar står det på er hemsida

Enligt registry så går det inte via automatik. "Vi registrerar domännamn varje timme under kontorstid och om du har betalat din faktura så tar det alltså inte särskilt lång tid." Det tyder på att det görs manuellt. Hur var det nu egentligen? Hade det gått via automatik hade det inte ibland tagit flera timmar efter att man har betalat innan en domän blir registrerad.

Ja man ska inte klaga, jag tycker Loopia är i särklass Sveriges bästa webbhotell men ibland blir man lite förundrad
sara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 10:08 #16
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Själv har jag inte fått känna av denna effekt. Beställde en domän inatt och den vart igång inatt
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 11:24 #17
hundservers avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
hundservers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver
Får man hybris av att vänta ett par timmar?
Vet inte om vi använder hybris som ord på samma sätt för jag får inte ihop den där meningen.
Ska dock hålla mig on topic. Man vill få domänen registrerad så snabbt som möjligt så att ingen annan får domänen före. Inget konstigt i det. Om man nu ändå betalar direkt så borde domänen bli registrerad direkt också.
Ja iof när det gäller att få den reggad innan ngn annan snor åt sig den,
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 22:22 #18
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Jag är inte heller så nöjd med att det tar sådan tid för registreringarna hos loopia.
ibland lyckas man hitta någon riktig guldklimp och då vill man att det ska gå snabbt att regga dessa, så numera använder jag mej av en annan registrator när jag vill ha lite snabbhet i registreringarna.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017