Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny webbplats + Sälja @-adresser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-29, 13:50 #1
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Jag håller på att starta upp en ny webbplats som kommer att få en målgrupp vars ålder är ganska utspridd men uppskattningsvis blir det folk runt 15-25, mestadels killar, som kommer att besöka sidan i första hand.

När jag är klar med release 1.0 eller vad man ska säga så måste sidan marknadsföras och jag har en lite plan som jag hade viljat få kritik på. Vad tror ni om detta:

Jag anordnar en tävling som går ut på att folk ska tipsa andra om webbplatsen och detta sker genom att de får ett eget ID att länka till. Den som har flest unika besökare eller den som har fått flest personer att också vara med i tävlingen kanske, har inte bestämt vad som är bäst, vinner.

Vad vinner man? Ja jag tänkte att tävlingen kunde få löpa under säg 2 månaders tid och så köper jag något skrot för 500kr, eventuellt mer, som jag då ger åt vinnaren.

Dessa epostadresser som alla som vill tävla måste uppge för att få information om sitt inviduella länk-ID kommer jag inte att ha så stort intresse för. Däremot ska jag se till att de allmänna villkor som de tävlande måste godkänna innefattar att jag får sälja dessa vidare till 3:e part för ev. reklamutskick.

Kanonidé, gäller bara att lyckas sälja epostadresserna alltså!
Hur mycket är sådana värda, vad ska jag ta betalt och finns det någon potentiell köpare här inne?

EDIT: Lika bra att säga direkt att det handlar om en pokersite, främst för nya potentiella pokerspelare i Sverige. Hela siten är på svenska.

Vänliga hälsningar
Kristofer
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 13:54 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Vad stoppar den personen om du nu hittar någon här inne som vill köpa dessa addresser att göra tävlingen själv istället och spara lite pengar och få extra reklam tilll sin sida?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 14:01 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Är det epost-adresserna som den tävlande uppger, dvs inte den tävlandes egna epost-adress utan andras epost-adresser som du tänker sälja vidare? Det ju inte den tävlande som kan godkänna att du får sälja vidare andras epost-adresser, även om det är denne som uppger dem, utan den verkliga epost-adress-ägaren själv som måste lämna detta godkännande.
Oläst 2005-01-29, 14:02 #4
Kristofers avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Förstår inte riktigt vad du menar Tobias med "varför stoppar den personen".

Jag vill nog göra tävlingen själv och förtjänsten från epostadresser borde överstiga vinstsumman i tävlingen anser jag. Förstår dock inte riktigt vad du menar med det där
Oläst 2005-01-29, 14:04 #5
Kristofers avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Citat:
Är det epost-adresserna som den tävlande uppger, dvs inte den tävlandes egna epost-adress utan andras epost-adresser som du tänker sälja vidare? Det ju inte den tävlande som kan godkänna att du får sälja vidare andras epost-adresser, även om det är denne som uppger dem, utan den verkliga epost-adress-ägaren själv som måste lämna detta godkännande.
Nej nej!
Den tävlande uppger sin egen epostadress och får då instruktioner med en länk: www.x x x.se/?id=1234 till exempel.

Sedan ska personen i fråga bara få så mycket folk som möjligt att surfa in dit.

Vad jag inte har bestämt är om jag ska räkna antalet unika besökare varje personer ger mej eller om jag ska räkna hur många nya personer som är går med i tävlingen tack vare länken.
Oläst 2005-01-29, 15:29 #6
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by Kristofer@Jan 29 2005, 15:04
Citat:
Nej nej!
Den tävlande uppger sin egen epostadress och får då instruktioner med en länk: www.x x x.se/?id=1234 till exempel.

Sedan ska personen i fråga bara få så mycket folk som möjligt att surfa in dit.

Vad jag inte har bestämt är om jag ska räkna antalet unika besökare varje personer ger mej eller om jag ska räkna hur många nya personer som är går med i tävlingen tack vare länken.
Så nu ska man få spam/kedjebrev från bekanta m.a.o?

Jag tror att en sådant upplägg slår tillbaka på dig. Själv skulle jag bli mycket irriterad över att få 10 "surftips" om dagen till en sida.

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 16:07 #7
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Det är upplägget är inget nyskapande, rätt vanligt bland tävlingssidor och dyl. Tipsa bekanta, öka dina vinstchanser etc.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 16:14 #8
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag hatar sånt där...

Ser jag referrer-länkar på vår site så varnas användaren och det blir omöjligt att skriva in länkar till siten med referrer-ID-nummret. Vi har spam så det räcker på nätet...
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 16:40 #9
Kristofers avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Javisst, jag gillar inte heller att bli utsatt av detta men det känns så ett enkelt sätt att promota en ny sida och komma undan billigt.

Min egentliga fråga är om någon är intresserad av att köpa dessa epostadresser jag förhoppningsvis får in för att sedan skicka nyhetsbrev till dem eller vad ni nu vill använda dem till?

EDIT:
Citat:
Jag tror att en sådant upplägg slår tillbaka på dig. Själv skulle jag bli mycket irriterad över att få 10 "surftips" om dagen till en sida.
Det är precis så reklam på TV också fungerar. Blir lika less varje gång jag ser samma reklam om och om igen men den sätter sig iaf där och sedan när man väl behöver exempelvis diskmedel ja då köper jag kanske en flaska Yes.

Reklam är ingenting folk gillar men vi som säljer något måste ändå exponera oss.
Oläst 2005-01-29, 17:06 #10
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by Kristofer@Jan 29 2005, 17:40
Javisst, jag gillar inte heller att bli utsatt av detta men det känns så ett enkelt sätt att promota en ny sida och komma undan billigt.

Min egentliga fråga är om någon är intresserad av att köpa dessa epostadresser jag förhoppningsvis får in för att sedan skicka nyhetsbrev till dem eller vad ni nu vill använda dem till?

EDIT:
Citat:
Det är precis så reklam på TV också fungerar. Blir lika less varje gång jag ser samma reklam om och om igen men den sätter sig iaf där och sedan när man väl behöver exempelvis diskmedel ja då köper jag kanske en flaska Yes.

Reklam är ingenting folk gillar men vi som säljer något måste ändå exponera oss.
Då får jag väl börja "promota" mina sidor och mina domännamn till din e-post adress. Jag har en massa nyhetsbrev från hundvärlden också.

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017