FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kalla mig blind, men inte förräns i dagarna så upptäckte jag att alla kunder som betalar genom Payson automatiskt skapar ett konto hos dem(!)
Ringde och pratade med Payson om detta och enligt killen jag snackade med så var det bara så, inget att göra nånting åt. Så nu har vi tröttnat, vi vill byta. Paynova ser ut att erbjuda liknande tjänst (vill kunna erbjuda kortbetalning och bankbetalning). De tar även American Express, vilket är en fin bonus. Hur bra funkar dem? Någon som använt både Payson och Paynova som kan jämföra? Finns det någon annan som erbjuder samma sak? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är problemet med att kunderna skapar ett konto hos Payson?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan är väl, varför ska dom behöva skapa/ha ett konto hos Payson för att göra en betalning till en ebutik?
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har sålt genom payson sen de startade.
Har aldrig fått någon negativ feedback på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ju inte så att kunden måste gå igenom en krånglig registreringsprocess
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så längre det inte stör själv köpet ser jag inget problem med det heller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stora problemet med Payson (förutom deras totala ointresse för webbutiker) är att eventuell återbetalning inte fungerar via Payson. Gör man en återbetalning så kommer beloppet till kundens Payson-konto. Ett konto som kunden fått utan att be om det och som de inte vill använda.
Funderar skarpt på att återgå till Paynova. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har dock inte varit i den situationen för återbetalning ännu, ta i trä. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det går att be om kundens bankkontonr och återbetala dit via sin egen bank så är det problemet löst. Liet mer jobb, men fult görbart.
Vad jag minns av Paynova när vi använde dem, så skapade de också ett konto för kunden, men det kan vara ändrat, det var flera år sedan vi hade paynova. Jag rekommdnerar alltid en vanlig betalväxel och ett inlösenavtal så slpper man detta trassel. så dyrt är det inte, man får se det som en investering och en service till kunderna |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||