FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Skillnaden mellan sådana sidor som din och torrentsidor är att du faktiskt streamar filerna på din sida medan TPB varken har någonting på sina servrar eller visar upp någonting på sidan. Alla filer går mellan användare, inte på något sätt via eller till TPB. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Är bara lite fundersam! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Missade du TPB-rättegångens utfall på 1 års fängelse
och 30 miljoner i skadestånd? Det gäller tills dess högre instans sagt något annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Så ännu har dom ingen dom mot sig som är giltigt som kan vinna laga kraft ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får man länka till upphovsrättsskyddade filmer?
Får man länka till upphovsrättsskyddade texter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Det är ju också skillnad på att aktivt länka och driva business på att tillgängliggöra upphovsskyddat material, och att "råka" få med en länk.
Sen är ju frågan lite felställd. Jag menar, allt material är ju i princip upphovsrättsskyddat. Om jag skriver www.aftonbladet.se länkar jag till upphovsrättsskyddat material, all upphovsrätt på den sidan tillhör ju Aftonbladet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
...så när får man, och när får man inte länka till upphovsrättsskyddat material?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Får man prata om en film till en som inte köpt filmen eller räknas det också som spridning?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hallå!
Ringde AntiPirat byrån idag och fick svaret att vi är lika olagliga som ThePiratebay och gjorde samma regelbrott! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|