FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Telia erbjuder nya guldkantade avtal till bredbandskunder som hotar att säga upp abonnemanget.
Samtidigt får 100 000-tals gamla kunderna fortsätta betala ordinarie pris. (saxat ur expressen.se) http://www.expressen.se/index.jsp?a=210667 Vad har ni för erfarenheter från Telia bredband? En ny tråd kanske? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Telias bredband är väll snäppet vassare än ComHem i mina ögon.
D.v.s. inte värdelöst, utan mer uselt :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Själv har jag inte telia som leverantör av bredband.
Har bara hört från de som har haft eller har, är besvikna på teila. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Förrutom att priset är lite väl högt, vad är det ni tycker är sämre med telias bredband (ADSL) än någon annan operatörs?
Har haft det i flera år utan några större störningar. Uppgraderingar till högre hastigheter (0.5 -> 2 -> 8 Mbit) har funkar klockrent på ett par minuter. Är helt nöjd, förrutom med priset då som sagt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Japp, bredbandet i sig fungerar bra, men det där priset... Har avtal en tag till sedan blir det att byta antar jag.. Eller vad säger Telia
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känner mig lurad av telia :/ hur fan kan dem göra så? och jag som precis skrev på ännu ett år hos telia.
Möjligt att säga upp avtalet? hehe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Telia 'Bredband' men mitt abbonemang går ut i januari så det ska bli skönt att byta ut den dyngan till Bredbandsbolaget.
![]() Med Telia så ska det gå en smula fortare än 50kb/s... yeah right. <_< Inget jag rekommenderar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har Telia. Det var en hel del strul för ett par år sedan men sen dess har det fungerat utan några som helst problem. Känns som det blivit lite av en trend att klaga på Telia...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har hunnit prova på Telia ADSL och "riktigt" bredband från BBB privat. Tycker de fungerat ungefär likvärdigt även om BBB naturligtvis är snabbare.
Telia har inte haft speciellt många driftstörningar som påverkat mig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har lite mixade erfarenheter av Telia..
först slog blixten ner i vår ADSL station (inte så skoj) - inte telias fel men iaf. sen nu i år här så överbelastades vår ADSL station vilket tydligen orsakade att ett NLM (?) kort skadades.. det drabbade vår uppkoppling såpass att vår lina stendog - rätt exakt kl. 18 en tisdag.. ringde Telia och påpekade detta och onsdag sen runt 14 ringde en tekniker och bad oss testa uppkopplingen - och visst funkade det igen Vad jag dock inte märkte med en gång var att det gick på halvfart.. vi drabbades av en packet-loss på minst 50% hela tiden. Ringde telia och påpekade detta också. Tjejen i supporten sa dock att det beror troligen på min egen utrustning eftersom dom precis lagat kortet i ADSL-stationen. Så hon sa att jag skulle testa att koppla ur, koppla om, testa med annan hårdvara etc etc etc.. Jag la på luren - kikade på film och ringde tillbaka igen och sa att det inte haed hjälpt att byta grejjer hemma. Killen jag nu pratade med sa då nånting i stil med "nej men vadå.. det är ju uppenbarligen fel på kortet igen.. jag gör en notering om detta till våra tekniker" Jag satt sen med 50-75% packetloss i 3 veckor (dvs jag kunde knappt nå DNSerna) Efter många om och men så funkar iaf vårt ADSL igen.. Stationen är utbyggd och jag har fått fakturor värda 1200:- från telia rivna som kompensation för problemet. Vilket är helt OK eftersom jag bara betalar drygt 33% av den summan per månad.. Min erfarenhet av Telia är alltså helt ok - förutom priset - och mestadels okunnig supportpersonal |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|