Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Chocksänkning på bredband

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-25, 16:47 #11
martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

Jag har haft Telia i drygt 4 år och jag har inget att klaga på. Lite driftstörningar för ett par år sedan, men de var korta (och för länge sen för att fortfarande vara arg)...
Det jag inte är nöjd med är att man inte kan välja startsida själv, man _måste_ ha deras login sida som direkt leder till startsidan.telia.se :angry:
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-25, 17:22 #12
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Nov 25 2004, 17:47
Det jag inte är nöjd med är att man inte kan välja startsida själv, man _måste_ ha deras login sida som direkt leder till startsidan.telia.se :angry:
Sånt suger verkligen, själv har jag spray, har funkat bra, tills senaste månaden, helt plötsligt tappar den anslutningen, fortfarande uppkopplad men det går inte att nå någonting, då måste jag koppla ner, vänta 5-10 minuter och sen funkar det igen, några timmar. Supporten ansträngde sig inte speciellt mycket och påpekade att det skulle bero på spyware, men det är det inte. Jag misstänker adsl-modemet, någon som har samma problem?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-25, 17:29 #13
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Nov 25 2004, 17:47
Jag har haft Telia i drygt 4 år och jag har inget att klaga på. Lite driftstörningar för ett par år sedan, men de var korta (och för länge sen för att fortfarande vara arg)...
kan inte du välja startsida själv? alla jag känner som har telia kan det :/
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-25, 20:56 #14
Medlem

Medlem

Bitbull: Min kompis sitter också med Spray och hans internetuppkoppling har varit väldigt ostabil. Ibland funkar det inte alls och ibland vägrar sidor ladda. Fast han har inte snackat emd supporten då...

Jawn: Hm, alla som jag känner måste ha samma.. man måste ju logga in. Och då måste man ha inloggningsidan som start, rät så logiskt med frustrerande.
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-25, 21:03 #15
Jawns avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jawns avatar

martinh

Använd IC login så slipper du tänka på att behöva logga in .

Nu när jag tänker efter så ringde faktiskt telia upp oss när vårat kontrakt gick ut för ett par veckor sen och fråga om vi ville fortsätta att använda telia.
Vi sa då vi kanske hade tänkt byta till något annat men vi berätta också att vi fick det lite billigare för vi var medlem i villa föreningen och då erbjöd dem 1år till för samma pris fast erbjudandet hade gått ut för nästan ett år sen.
Oläst 2004-11-26, 09:32 #16
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by Jawn@Nov 25 2004, 22:03
Faktum kvarstår ju att det krävs login. Har man flera datorer i nätverk måste man ha det i varje burk om inte routern har stöd för telias login. Byter nu till Glocalnet som är snabbare, billigare och de använder PPPoE-standarden för att logga in.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-26, 09:58 #17
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av T.Å
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Faktum kvarstår ju att det krävs login. Har man flera datorer i nätverk måste man ha det i varje burk om inte routern har stöd för telias login. Byter nu till Glocalnet som är snabbare, billigare och de använder PPPoE-standarden för att logga in.
Det finns ju ett oprogram som heter LF Connection Keeper av Lennart Fransén.. Finns att hämta på www.svenskaprogram.se och är ett starkt val att rekommendera. Man knappar in inloggningsuppgifterna i programmet en gång, och sedan kopplar du upp dig mot valfri sida (WN?) utan att behöva knappa in lösen etc.... Fungerar även i nätverk då du installerar denna mjukvara i varje dator..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-26, 11:23 #18
Jawns avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Originally posted by -T.Å@Nov 26 2004, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn

Det finns ju ett oprogram som heter LF Connection Keeper av Lennart Fransén.. Finns att hämta på www.svenskaprogram.se och är ett starkt val att rekommendera. Man knappar in inloggningsuppgifterna i programmet en gång, och sedan kopplar du upp dig mot valfri sida (WN?) utan att behöva knappa in lösen etc.... Fungerar även i nätverk då du installerar denna mjukvara i varje dator..
Jo och så sätter det sig i autostart riktigt nice faktiskt precis som IC login.
Oläst 2004-11-26, 11:30 #19
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Nov 25 2004, 21:56
Bitbull: Min kompis sitter också med Spray och hans internetuppkoppling har varit väldigt ostabil. Ibland funkar det inte alls och ibland vägrar sidor ladda.
Då är jag inte ensam, skulle bytat direkt om det inte vore för att telestationen inte är uppgraderad, kan inte få mer än 0.5 mbit, diskriminering.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 23:59 #20
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Jobbar lite åt Glocalnet och det jag kan säga är att Telia gör allt de kan för att motverka Glocalnet. Telia är det dyraste och sämsta alternativet. Efter nyår blir det bättre vill jag lova =) Äntligen släpps monopolet. Klart att telia ska ha klagomål de vet inte va de gör, kolla bara in deras hemsida, att hitta där är inte lätt!
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017