FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har funderat en del på att skaffa ett konto i ett utländskt webbhotell. Vad jag förstått är priserna i exempelvis USA betydligt bättre än i Sverige.
Dessutom verkar det enligt mina små tester inte vara någon skillnad i hastighet. När jag fick testa att ladda ner en fil från några servrar var uppkopplingen lika snabb som när jag körde mot min granne. Men ändå har jag gång på gång läst varningar om att ha webbhotell i utlandet, framför allt i USA. Det blir ofta segt, heter det. Så min fråga är: Funkar det nuförtiden att ha en större webbsida till svenskar som körs från ex. USA? Eller kommer man märka en stor skillnad i kvalitet jämfört med ett svenskt alternativ? Har ni några erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl framför allt SEO-biten som är intressant. Det är också ofta segare men det skiljer sig mycket från tjänst till tjänst.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns många hostingföretag i usa.. en del bra en del mindre bra.. Jag skulle rek att man googlar på det som man finner intressant efter vad andra skriver om det.. forumet webhostingtalk.com är ett ställe.
Det finns ett gäng oseriösa spelare som har dålig support.. Många som ligger i samma "klass" som påminner om surftown.se och one.com i fråga om pris och support.. Att det är segare är inte riktigt sant.. just nu har jag mestadels mina sidor i kanada och de är inte sega eller långsamma... långsammare - ja visst men det är inte att vänta i en minut på att en sida laddas ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En sekund är mycket när det handlar om sådana skillnader och det påverkar besökarna negativt. Riktar man sig till svenskar ser jag ingen anledning till att man skulle välja ett nordamerikanskt webbhotell. Frågan har dock diskuterats här en hel del tidigare så känns onödigt att dra upp allt igen. Sök....
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder ett från USA, inget och klaga på..driver ett ganska stort forum.
VBulletin då kör jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Xpower: Vilket webbhotell använder du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja kör många sidor på usa baserad hosting fast sidorna riktar sig till svenska marknaden.
Och angående seo syfte så kan jag inte påstå att usa baserad hosting skulle göra nån skillnad. har en kund som innehar 2 första placeringar och riktar sig till svenska marknaden. Enligt webmaster tools så är det ju mer vilken tld man har eftersom .se är riktat mot sverige automatiskt via webmaster tools |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ur seo-synpunkt ingen påtaglig skillnad.
Det är dock över 100 ms i skillnad på responstiden, och det känns. En sida med många "objekt" så som bilder kan kännas segladdad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ThePlanet levererar nu servrar i England i deras nya datacenter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Webhotell i t.ex UK eller Nederländerna brukar ha ganska låg respons tid nuförtiden, runt 25-40ms är ganska vanligt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|