| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
PC City lägger ner sina åtta varuhus i Sverige, skriver TT.
Elkjöp Nordics styrelse förhandlar nu om nedläggningen. Enligt TT är bakgrunden att företaget inte lyckats uppnå lönsamhet. Fyra varuhus i Stockholm samt varuhusen i Uppsala, Västerås, Linköping och Helsingborg berörs. Det här innebär att alla 230 anställda har varslats om uppsägning. Saxat från: http://www.idg.se/2.1085/1.219882/pc-city-...svenska-varuhus |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Huh, de nämner inte butiken i Jönköping?
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Antar att många mindre datorbutiker jublar nu. Men jag undrar lite om de tänkt fokusera på näthandel nu då eller? Deras webbshop känns som en skål med gröt just nu.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Kanske kunderna sviker PC City / Elgiganten, som är samma företag.
Läste i Dagens Industri om Netonnet. De har samma priser på webben och i affären. Det har inte Elgiganten/PC City och Netonnet hade en teori om att kunderna känner sig lurade. Jag är benägen att hålla med. Varför ska det kosta mer att gå till affären? Det känns ju inte långsiktigt och seriöst... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Ja det som kostar mer ær væl frakt och personlig service..
Men jag førstår hur du menar. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Synd, PC City har funkat hyfsat som panikresurs för fläktar, sladdar etc. Nåväl, Clas O går väl an de med men de har tyvärr inte samma kvalitet/märken på prylarna.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Alltid tråkigt när företag tvingas stänga igen pga dålig lönsamhet. Men särskilt konstigt är det nog inte. Det har tillkommit flera små aktörer på Internet. Därtill kommer Mediamarkt och Netonnets satsning på fysiska varuhus. Allt i en bransch med små marginaler och sviktande konjunktur.
Netonnets priser kan förövrigt inte vara lätta att konkurrera med. Jag undrar dock om allting står rätt till där. Precis allt som jag har köpt från Netonnet genom tiderna har gått sönder inom loppet av några månader (även märkesvaror). |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Du menar att det är fel på inköpsstället om dina grejer går sönder!?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Just hårdvara i form av datorprylar är ju sådant man egentligen inte behöver gå till en butik för att köpa. Att man kanske vill prova kläderna innan man betalar är väl normalt, men hårdvara är samma hårdvara oavsett om du har köpt på nätet eller köpt direkt i butik.
Förvisso kanske man vill se hur dator/tv-skärmen presterar i verkligheten men dumjönsarna på Elgiganten, Siba mfl. har ju alltid dålig inställd bild så... Lär bli fler butiker som får stryka på foten. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|