Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PC City stänger varuhus

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-25, 00:14 #11
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Jag tycker det är helt rätt att dom tvingas stänga ner... det är för många företag som tror att dom kan konkurrera med nästan likadant sortiment som andra har utan att vara så unika.

Hoppas att matindustrin fattar detta också snart... Alla mataffärer kan omöjligt få allt sålt.. massa kött som måste slängas eller skickas det väl till nån extra billig kedja som nermald köttfärs och blir en fryst lassange.. yum!
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-25, 03:50 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by MrBob@Mar 25 2009, 00:39
Du menar att det är fel på inköpsstället om dina grejer går sönder!?
Ja och nej. Jag är själv återförsäljare och självklart så har jag ett ansvar för de produkterna som jag säljer, även om det inte är jag som tillverkat dem. Det är upp till mig som handlare att sortera ut det värsta skräpet. Är det inte fel på matbutiken om den säljer livsmedel som du blir sjuk av?

Det var dock inte det jag syftade på. Min poäng var att ALLT som jag har köpt på Netonnet har gått sönder inom några månader. Jag har köpt ca sex skrivare i mitt liv. Bara en har gått sönder (den dyraste). Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre dvd-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre mp3-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet.

Det kan självfallet vara ett bisarrt sammanträffande. Men har du köpt tre trasig bilar hos en bilhandlare, så vore det dumt att köpa den fjärde bilen hos samma handlare. Jag är inte mycket för konspirationsteorier, men jag kan inte låta bli att fundera över om Netonnet inte säljer "lagade" reklamationer som Sony, HP, Acer, mm vill göra sig av med en andra gång.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-25, 07:06 #13
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Gustav: Det har hänt för mig med! Senast var det en CD-spelare från Sony som kajkade ihop.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-25, 09:58 #14
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Och mig med. DVD-spelaren jag köpte där höll inte länge och användes inte mycket heller. Jag har 2 andra spelare som har hållt väldigt länge och håller fortfarande.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-25, 10:31 #15
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Du menar att det är fel på inköpsstället om dina grejer går sönder!?
Ja och nej. Jag är själv återförsäljare och självklart så har jag ett ansvar för de produkterna som jag säljer, även om det inte är jag som tillverkat dem. Det är upp till mig som handlare att sortera ut det värsta skräpet. Är det inte fel på matbutiken om den säljer livsmedel som du blir sjuk av?

Det var dock inte det jag syftade på. Min poäng var att ALLT som jag har köpt på Netonnet har gått sönder inom några månader. Jag har köpt ca sex skrivare i mitt liv. Bara en har gått sönder (den dyraste). Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre dvd-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre mp3-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet.

Det kan självfallet vara ett bisarrt sammanträffande. Men har du köpt tre trasig bilar hos en bilhandlare, så vore det dumt att köpa den fjärde bilen hos samma handlare. Jag är inte mycket för konspirationsteorier, men jag kan inte låta bli att fundera över om Netonnet inte säljer "lagade" reklamationer som Sony, HP, Acer, mm vill göra sig av med en andra gång.
Heh försökte köpa tv på netonnet, efter 3 turer fram och tillbaka tröttnade jag.
Högtalarna var paj i första, andra och tredje tv'n.

Var någon av deras fullhd tv för typ 1,5år sen.
Köpte samma "modell" på misco fast mindre storlek och den var inga problem med.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-25, 12:25 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Att säga att PC City och Elgiganten är samma företag är väl inte helt korrekt även om de ingår i samma koncern.

Är inte direkt överraskad. PC City kändes ganska överflödiga redan när de satte igång.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017