FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
På min vps så har jag tydligen gjort något för att tappa bort Terminal Services. Själva webservern verkar nu tuffa på ganska bra. Men jag kan inte logga på för att administrera den.
Råkar någon ha ett praktiskt förslag angående hur jag ska bära mig åt för att komma åt min server igen? Och vad sjutton kan jag ha gjort för att ha stängt mig ute från maskinen egentligen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan vara många saker som hänt.
1. En tjänst har gått ner. 2. En säkerhetspatch kan ha installerats som höjer säkerheten. 3. Du kan ha avaktiverat remote desktop för alla/vissa användare. Det är lättare att hjälpa dig om du skrivare vad som hände sista gången du använde funktionen och därefter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
2.) Leta fram numret till deras support 3.) Ta fram telefonen 4.) Slå numret under #2 5.) Be dom fixa det Klart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter som om brandväggen är påslagen utan undantag för RDP. Lösningen har studiox skrivit.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Telefon?? Jösses va 90-tal!
Hur som helst... så av någon anledning om jag plockar bort det namn som Remote Desktop klienten skrev dit åt mig, så kommer jag åt servern och allt verkar fungera.... skumt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |