WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Terminal Services som inte fungerar? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35188)

Smetad Anarkist 2009-02-17 09:29

På min vps så har jag tydligen gjort något för att tappa bort Terminal Services. Själva webservern verkar nu tuffa på ganska bra. Men jag kan inte logga på för att administrera den.

Råkar någon ha ett praktiskt förslag angående hur jag ska bära mig åt för att komma åt min server igen? Och vad sjutton kan jag ha gjort för att ha stängt mig ute från maskinen egentligen?

Daniel29 2009-02-17 10:21

Det kan vara många saker som hänt.
1. En tjänst har gått ner.
2. En säkerhetspatch kan ha installerats som höjer säkerheten.
3. Du kan ha avaktiverat remote desktop för alla/vissa användare.

Det är lättare att hjälpa dig om du skrivare vad som hände sista gången du använde funktionen och därefter.

studiox 2009-02-17 10:41

Citat:

Originally posted by Smetad Anarkist@Feb 17 2009, 10:29
På min vps så har jag tydligen gjort något för att tappa bort Terminal Services. Själva webservern verkar nu tuffa på ganska bra. Men jag kan inte logga på för att administrera den.
Råkar någon ha ett praktiskt förslag angående hur jag ska bära mig åt för att komma åt min server igen? Och vad sjutton kan jag ha gjort för att ha stängt mig ute från maskinen egentligen?

1.) Ta fram hemsidan till ditt hotell
2.) Leta fram numret till deras support
3.) Ta fram telefonen
4.) Slå numret under #2
5.) Be dom fixa det

Klart

Westman 2009-02-17 10:58

Det låter som om brandväggen är påslagen utan undantag för RDP. Lösningen har studiox skrivit.

Smetad Anarkist 2009-02-17 17:59

Telefon?? Jösses va 90-tal!

Hur som helst... så av någon anledning om jag plockar bort det namn som Remote Desktop klienten skrev dit åt mig, så kommer jag åt servern och allt verkar fungera.... skumt.

tartareandesire 2009-02-17 18:42

Citat:

Originally posted by Smetad Anarkist@Feb 17 2009, 18:59
Telefon?? Jösses va 90-tal
Hur som helst... så av någon anledning om jag plockar bort det namn som Remote Desktop klienten skrev dit åt mig, så kommer jag åt servern och allt verkar fungera.... skumt.

Ja, telefon är normalt sett det smidigaste alternativet....

studiox 2009-02-17 18:46

Citat:

Så om ditt hus skulle brinna går du in på ett forum och frågar om någon annans hus råkar brinna och om så är fallet ber dom om råd? Jösses.

Westman 2009-02-18 05:56

Citat:

Does not compute, missing data.

taz76 2009-02-18 17:36

Citat:

... eller varför inte ta fram en bärbar dator, koppla upp sig mot en trådlöst nätverk (alternativt kanske du måste hacka ngn grannes som tar ett antal minutrar) då din lägenhet brinner för att du ska mejla larmcentralen eller lokala brandstationen (de är ju trots allt närmast än larmcentralen som troligtvis är massa, massa mil bort)? :rolleyes:

emilv 2009-02-18 19:18

Citat:

Originally posted by studiox@Feb 17 2009, 11:41
5.) Be dom fixa det
Alla har inte sådana avtal. Det finns inget som säger att programvarusupport automatiskt ingår i en VPS-tjänst.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson