Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

domännamn med bindesträck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-10, 19:34 #21
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Roberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Hehe, nej, jag har varit inne någon gång på webmasterworld (liksom du) men är absolut ingen flitig besökare.
Du använder deras spåk hehe

Sandbox

Thomas
Sandbox är ju ett känt uttryck för att beskriva en isolerad miljö, exempelvis den sandbox som en webläsares skriptspråk agerar inom. Just sandbox antar jag kommer ifrån just "sandlåda" och att man kan leka fritt därinom...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 19:39 #22
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Jag raderade ett av mina inlägg av misstag ...

Citat:
Du använder deras spåk *hehe

Sandbox

Thomas

Citat:
Originally posted by Robert@Oct 10 2004, 19:34
Sandbox är ju ett känt uttryck för att beskriva en isolerad miljö, exempelvis den sandbox som en webläsares skriptspråk agerar inom. Just sandbox antar jag kommer ifrån just "sandlåda" och att man kan leka fritt därinom...
Haha sluta nu sandlådor och karrantäntider är begrepp på WW, knapp nån annanstanns hehe.

Postar du ett inlägg till här om detta nu så är det du som fick sista ordet i denna tråd, jag ger upp hehe.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 19:52 #23
Roberts avatar

Roberts avatar

Citat:
Jag raderade ett av mina inlägg av misstag ...

Citat:
Du använder deras spåk *hehe

Sandbox

Thomas

Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Haha sluta nu sandlådor och karrantäntider är begrepp på WW, knapp nån annanstanns hehe.

Postar du ett inlägg till här om detta nu så är det du som fick sista ordet i denna tråd, jag ger upp hehe.

Thomas
Men herregud, sandbox är ju ett välkänt uttryck om du har utbildat dig till systemutvecklare. Sök hör på forumet så ser du mig använda det i April månad.. =)
Oläst 2004-10-12, 00:03 #24
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Medlem
xcalibers avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Oct 10 2004, 15:12
[
Citat:
Överoptimerade domännamn....Mmmm...Överoptimering leder ofta till resultat som du själv pratar om. Men jag trodde frågan handlade om "bindestrecks-domännamn" o det e en helt annan sak
Vad är ett överoptimerat domännamn för dej om det inte är keyword1-keyword2.tld, frasdel1-frasdel2-frasdel3.tld, skulle vara ytterst intressant att veta hur man kan överoptimera ett domännamn på annat sätt, för onekligen tyder jag det som du inte tänkte på keyword1-keyword2 när jag skrev överoptimerat, hur tydde du mitt ordval?

Thomas

En sökmotor vet inte att du har optimerat för ett ord om det inte är uppenbart. Att ha - i domännamnet är inget fusk i sig, det är bara det att du antagligen har rabblat på skit om dina keywords i din url på din(a) sidor. Det spelar väl ingen roll om du överoptimerar och endast har 1 ord i domänen eller flera. Har jag flera ord i domänen, ex 3st och sedan optimerar sidan fö bara för 1 av dessa ord... fuskar jag då?

Du ska se att det var av helt andra anledningar dina 1000domäner tappade ranking, för jag antar väl att de i sig inte gav något mervärde till någon surfare därute (hint!)?? Beror iofs lite på hur dina satelitsiter var korslänkade men Google har väl mer eller mindre koll på detta fenomen...

Fö finns det mycket att läsa om "sandbox" "karantän" och den fruktade updateringen som skedde...
[/quote]
Läs Robert´s inlägg angående överoptimeringen så förstår du vad jag menar Thomas..

h34r: /XC
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-16, 11:41 #25
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by xcaliber@Oct 12 2004, 00:03
Läs Robert´s inlägg angående överoptimeringen så förstår du vad jag menar Thomas..

h34r: */XC
Jag har ju kommenterat och totalt förkastat det inlägget som skitsnack, vad vill du jag skall läsa?

Jag vet vad du menar men i mina ögon har du fel och jag tror inte du kan övertyga mej till att ändra uppfattning, med enkla gissningar totalt tagna från luften.

Det finns inte mycket fakta när man snackar seo, men en sak är säker efter [ "florida updaten" WW tugg ] så är inte ett domännamn likt det som exemplet är i första inlägget i denna tråd nåt att föredra, det skulle sänka möjligheten att nå bra resultat, det är ju fakta, sök själv på google denna typ av domän är ju mer eller mindra borta, väldigt få lyckas med dessa och då är det inte pga domännamnet utan pga helt andra orsaker, innan florida uppdateringen var ju top 10 full med denna typ av domännamn.

Men visst det kan du ju inte säga till dina befintliga seo kunder som du köpte "-" domäner till innan 16 November 2003 när dom frågar varför dom inte längre får googletrafik, hur skulle det låta

Thomas
Oläst 2004-10-16, 12:02 #26
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Hur är det med mellanrum i domännamn då, det går ju också att göra, fast jag vet inte om det kanske är dåligt med tanke på hemsidans funktionallitet.

Men om man till komma högt på sökfrasen: goa gubbar

Vad är då bäst av:
1. sidan.se/goagubber.htm
2. sidan.se/goa-gubbar.htm
3. sidan.se/goa gubbar.htm

?
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-16, 12:23 #27
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by jozomannen@Oct 16 2004, 12:02
Hur är det med mellanrum i domännamn då?
Mej veteligen går det inte att ha "mellanrum" i domännamn, det är nog katalog och filnamn du tänker på (URI'n i URL'en).

Vad som är bäst tror jag ingen här med lite erfarenhet av seo väljer att svara på.

För att vända på det så kan man ju undra om det skall förekomma alls?

Ett exempel är att WN hävadar sig väldigt bra i sökmotorerna och våra filer heter fxxxxx.html

Thomas
Oläst 2004-10-16, 12:44 #28
Roberts avatar

Roberts avatar

Det verkar som om det är lika många med '-' domäner som blev opåverkade av floridan som de som gjorde det (vi antar också att de som åker ner långt är de som skriker både mest och ofta). Så utav hundratals parametrar så tror jag ingen kan peka ut orsaken till att vissa åkte ner medans andra inte gjorde det. Det finns enligt mig, ingen gemensam nämnare för detta fenomen. Däremot kan man diskutera om de som har valt '-' domäner har gjort det med seo i åtanke. Har de det så kan vi också anta att de har tagit xx andra åtgärder för att optimera sina sidor.

Enough!
Oläst 2004-10-16, 12:50 #29
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Oct 16 2004, 12:44
Det verkar som om det är lika många med '-' domäner som blev opåverkade av floridan som de som gjorde det (vi antar också att de som åker ner långt är de som skriker både mest och ofta).
Jag citerar mej själv "Det finns inte mycket fakta när man snackar seo"

Citat:
Det finns enligt mig, ingen gemensam nämnare för detta fenomen.
Enligt dej finns det inte det och enligt mej finns det det, och den är mycklet simpel om man kommer på vad dom gjorde, men det är en helt annan sak.

Detta var frågan!

Citat:
http://www.nu-i-radio.info

bidrar till att öka träffarna på en sida som vill vara optimerad för google-sökordsfrasen
1: nu i radio
2: "nu i radio"
Och det är den jag svarar på, pratar du om "-" generellt?

Sedan ignoreras "i" vilket gör denna frågan ännu svårare, ex 1 & 2www.nu-radio.info skulle kanske vara namnet för de som tror det ger nåt.

Thomas
Oläst 2004-10-23, 16:54 #30
xcalibers avatar
Medlem

Medlem
xcalibers avatar

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av xcaliber

h34r: */XC
Jag har ju kommenterat och totalt förkastat det inlägget som skitsnack, vad vill du jag skall läsa?

Jag vet vad du menar men i mina ögon har du fel och jag tror inte du kan övertyga mej till att ändra uppfattning, med enkla gissningar totalt tagna från luften.

Det finns inte mycket fakta när man snackar seo, men en sak är säker efter [ "florida updaten" WW tugg ] så är inte ett domännamn likt det som exemplet är i första inlägget i denna tråd nåt att föredra, det skulle sänka möjligheten att nå bra resultat, det är ju fakta, sök själv på google denna typ av domän är ju mer eller mindra borta, väldigt få lyckas med dessa och då är det inte pga domännamnet utan pga helt andra orsaker, innan florida uppdateringen var ju top 10 full med denna typ av domännamn.

Men visst det kan du ju inte säga till dina befintliga seo kunder som du köpte "-" domäner till innan 16 November 2003 när dom frågar varför dom inte längre får googletrafik, hur skulle det låta

Thomas
Hej,

Köper inga domäner till mina kunder....optimerar deras befintliga!

/XC
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017