FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
VIP
|
Är det första bostaden så hade jag väntat.
Priserna förväntas dyka i Sverige. Mellan 20-30 % på ett års sikt är inte omöjligt. Speciellt Stockholm känns utsatt, bristen på nya bostäder till trots. Det har gått upp för länge och nu den stora justeringen kommer när arbetslösheten förväntas öka till 9-10 %. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Låter intressant Maccke, tack för infon.
Men undra hur det blir med hyresrätterna i så fall? Åker dem ner i "värde" också om bostadsrätterna går ner i värde 20-30%? Har hört att det blir tvärtom där, behöver dock inte stämma.. osäker källa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det klart att vattenläckor inte är något som händer ofta, men du skulle bli förvånad över hur många som inte har koll på hur det fungerar med bostadsrätter. Jag lovar dig, det är mängder av bostadsrättsinnehavare som tror att de *äger* sin lägenhet, vilket man inte gör. Det är inte heller alla som har koll på att man tex har (delvis) ansvar för en vattenläcka. Just när det gäller vattenläckor har reglerna blivit fördelaktigare för innehavaren, men det kräver framförallt mycket tid. För övrigt har jag råkat ut för 2 st vattenläckor när jag bodde i hyresrätter, klart skönt att slippa bry sig. Det är inte så enkelt att man kan säga att det alltid är bättre att köpa eller hyra, det hänger på en hel del andra variabler också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tvärt om är det flera förslag på gång, som i förlängningen skulle innebära rejält höjda hyror, där det finns "efterfrågandeöverskott". Vill du veta mer googla Allboutredningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Ökar nog snarast med 2-3 % i snitt, åtminstone. Men kan ju vara stora skillnader beroende på vilken typ av underhåll och renovering som görs på just din fastighet. För kommersiella lokaler så kan dock sjunkande priser för lokaler och mindre efterfrågan leda till små hyresjusteringar neråt, i bästa fall. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|