| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Ska nu få vårt telesvar inspelat av en bra röst (istället för mitt tråkiga, ja ni vet säkert ur det är
)Söker nu tips på hur man ska formulera telesvar så det inte låter för lång/kort eller tråkigt och samtiding ska vara informativt. Det som ska med är * Välkomsthälsning * Orsak varför vi inte svarar * Uppmaning om att kunden ska lämna sina uppgifter så vi kan återkomma * telefontider * Uppmaning om att kunden kan få snabbare hjälp på webben * Tack å adjö hälsning Kanske glömt något viktigt så det vore bra om ni med era smarta hjärnor hjäpte till att formulera det som jag anser är skitjobbigt ![]() Tack på förhand Davve |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Ring runt till lite olika företag och kolla
![]() Sen beror det ju lite på vilken typ av verksamhet ni kör. En dryckesförening skulle väl ha nått i stil med "för tillfället är vi alla för fulla för att hitta telefonen" medan ett statligt företag har nått torftigt i stil med "för tillfället är alla våra handläggare upptagna". Försök hitta nått som passar er verksamhet och skoja till det lite, men inte för mkt ![]() Sen kan ni ju lägga in nått i stil med: Lämna gärna namn och telefonnr så ringer vi upp! Visste du även även att du kan få snabbare service på vår hemsida? xxxxx.se! Tack för ditt samtal och välkommen åter / Vi hörs! / Vi tackar för ditt samtal och hälsar dig välkommen åter! / Skål! / See ya duuuude! / Tack och hej! / Hejdå! Det var mina tips, hoppas ni får till nått bra. Säg till när det är klart så man får ringa och prova
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Dte var bra tips
men vill att det ska vara seriöst så vi ska nog inte skoja till det Kunder som ringer är ofta företag som vill handla eller som undrar vad en faktura avser/fått påminnelse osv. Känns fel att skoja där Vill att det skall låta seriöst och informativt samt att det inte är för tråkigt bara. Tjejen som ska spela in det har bra röst som kommer att vara välkomnande i sig, annars får man ofta sura inspelningar på telesvaren när man inte svarat på kundens samtal ![]() Fortsätt tipsa, gärna med text hur ni hade utformat hela det meddelandet |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Jag behöver själv ett bra telesvar på lunchen på både engelska & svenska.
Jag har tänkt i de här banorna, Typ "Hej! Välkommen till ... , Mellan 12-13 har vi lunchstängt, vänligen ring igen efter 13 eller lämna ett meddelande. Tack", "Hello! Welcome to ..., We are eating lunch at the moment, please call back after 1 pm, swedish time or leave a message after the tone. Hahah, ni hör ju själva hur det låter, helt miffo... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Flitig postare