FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Ord-Ord2.com eller OrdOrd2.com | |||
Ord-Ord2.com |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 28.57% |
OrdOrd2.com |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 71.43% |
Antal röster: 21. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har domänerna: Ord-ord2.com och ordord2.com och undrar vad som är bäst ur SEO-synpunkt. Jag tror jag mest kommer få trafik från sökmotorer så " - " i det första alternativet är inte så störande. Kanske ska nämna också att det är två engelska ord vilket betyder att de särskrivs: Ord Ord2.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ur SEO synpunkt skull jag säga att det är väldigt marginellt när folk googlar just "ord ord2" om titel, rubriker, etc är "ord ord2". Däremot om folk googlar "ordord2" så är nog sistnämda återigen att föredra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Visst är det så att Google läser - som ett mellanrum. Men Google kan även läsa ut ett ihopskrivet ord som två enskilda ord.
För exempel sök på det här och titta på första träffen. Ta det som ser snyggast ut är min rekommendation. Registrera dock båda domänerna och peka den ena mot den andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Beror faktiskt lite på längden också. Om domänen består av två riktigt långa ord kan det i undantagsfall vara bättre med bindestreck IMHO, då det annars kan vara svårt att uttyda vad det står.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
@aquastorm - Eftersom frågan lyder ur SEO-synpunkt (och inte estetik) skulle jag vilja påstå att Ord-ord2.com högst sannolikt är att föredra - av orsaken att det är mer identiskt med en naturlig sökfras på ämnet "Ord+ord2" (med naturligt mellanrum) Sen kan jag både hålla med om att det inte finns någon anledning till att inte även registrera "Ordord2.com" och länka den rätt, men eftersom frågan rörde SEO.. JAg vill också understryka det Maccke säger om längd på domäner OCH även i vissa fall domäner där två ord får en annan betydelse om de är ihopskrivna (vet inte om ni kommer ihåg auktionen av "therapist.nu" förra året - det var ju en del (inklusive jag själv som först läste "the+rapist") så sammanslagningar av ord bör man tänka igenom.. Korta domäner MED bindestreck syns ofta mer i SERPen (sticker ut och därmed blir mer klickvänliga) än utan - detta har jag inga egna belägg för, men än att jag läst det på flera forum. Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Du får samma resultat om du vänder på orden: Google sökning på "macros wow" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja? Jag tror du tappa mig här. Tyder inte det på att det inte spelar någon roll om han hade haft - mellan orden eller inte? För google ser ju uppenbarligen nyckel orden (läs två) i hans URL oavsett vilken ordningföljd osv trots en ihopskrivning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Har du 1 240 indexerade sidor med den beskrivningen och 31 inlänkar (enligt Google) så skulle du lika gärna kunna ha adressen "wowsuger.nu" - med samma resultat - (det är iaf min reflektion över detta). ..sen "kan" det ha en viss betydelse att sökorden förekommer i domänen - frågan är hur mycket detta spelar in - och då OM det spelar roll om orden är särskrivna eller inte - och det är här jag "tror" att det är bättre ur SEO-synpunkt med särskrivna ord - men bara för att det gällde när jag läste det, behöver inte innebära att det spelar någon roll idag.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Det gäller Gzip test och varianten med bindesträck.
Ser gzip-test bättre ut? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|